فرماندار تبریز :

تمهیدات لازم جهت ایمنی مدارس حاشیه ای تبریز صورت گیرد

فرماندار تبریز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز تاکید کرد: تمهیدات لازم جهت ایمنی مدارس حاشیه ای تبریز تا آغاز سالتحصیلی جدید صورت گیرد.

کد مطلب: ۶۵۸۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در این جلسه گفت: ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش از رتبه ۱۵ به رتبه ۲ کشوری و افزایش ۱/۵ درصدی قبولیان کنکور، نتیجه ی مدیریت شایسته ی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان و تلاشهای خالصانه ی همکاران فرهنگی است .

رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان تبریز در ادامه خاطر نشان ساخت: در آستانه ی آغاز سال تحصیلی جدید، کمبود فضاهای آموزشی مناسب، اصلی ترین دغدغه ماست .

وی ادامه داد: یکی از مهمترین هزینه های خانواده ها باید درجهت تعلیم و تربیت فرزندان باشد؛ چرا که این هزینه ها به نوعی سرمایه گذاری درجهت تامین آینده ای خوب برای آنهاست .

شهرتی فر با اشاره به مقوله حساس رعایت ایمنی در مدارس ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که باید در برنامه ریزی ها لحاظ شود، توجه به مدارس مناطق حاشیه ای است و اگر مدارس و مقاطع تحصیلی لازم در آن مناطق وجود ندارد حتماً باید تمهیدات لازم برای انتقال دانش آموزان به مدارس مناطق دیگر فراهم شود .

حیدر پورسلیمان دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز در خصوص روند هدایت تحصیلی گفت: هدایت تحصیلی با رضایتمندی نسبی روال عادی خود را طی می کند که این امر در سایه برنامه ریزی و توجیه کامل اولیا بوده است و مدیران نواحی مشکلات احتمالی را رصد و حل و فصل می نمایند .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز ادامه داد: نتایج نقل و انتقالات درون استانی فرهنگیان اعلام گردیده و از نظر نیروی انسانی مشکل خاصی در مقطع متوسطه دوره اول و دوم نداریم اما در مقطع ابتدایی با کمبود نیرو مواجه هستیم و تلاش داریم با برنامه ریزی در مهر هیچ کلاسی بدون معلم نماند .

پورسلیمان گفت: مدارس جهت بازگشایی مطلوب قدم های موثری برداشته اند و با انجام زیباسازی ، تعمیر و تجهیز جزئی و ... فضای مطلوب و بانشاطی برای دانش آموزان در آغاز مهر ماه فراهم خواهند کرد .

وی در خصوص پایگاه های فعالیت های تابستانی گفت: بیش از 60 هزار دانش آموز نواحی پنجگانه در 1398 پایگاه مشغول فعالیت های ورزشی ، فرهنگی و هنری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار