مدیرکل زندان‌های استان اردبیل خبرداد:

توسعه کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های اردبیل

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با جذب اعتبارات مورد نیاز کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان اردبیل توسعه یابد.

کد مطلب: ۶۵۸۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مراد فتحی درجریان بازدید از بازداشتگاه پارس‌آباد با اشاره به دوری این شهرستان از مرکز استان اظهار کرد: خدمت در این مراکز با وجود کمبود نیرو و امکانات جهاد بوده و عموما کار در زندان از مشاغل سخت و طاقت فرسا است و حال اگر نیرو و امکانات نیز متناسب با ماموریت نباشد و مجبور شد که هر کارمند به جای چند نفر ایفای وظیفه کند این سختی دو چندان می‌شود .

وی با قدردانی از نیروهای قراردادی شاغل در مجموعه که با کمترین دریافتی بالاترین بهره‌وی را ارایه می‌کنند، افزود: ما تمام تلاش خود را در مرکز استان به کار بسته‌ایم و امیدواریم با کمک مسئولان ارشد اجرایی و قضایی استان حداقل بخش‌هایی از مشکلات زندانها ،کارکنان و مددجویان را برطرف کنیم .

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به فعالیت واحد پرورش شترمرغ در این مرکز بیان کرد: با توجه به افزایش میزان تولید در این واحد جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای به‌کارگیری تعداد بیشتر زندانیان و افزایش میزان تولید و سود‌دهی بیشتر به نفع زندانیان ضروری است .

فتحی تصریح کرد: اشتغال زندانیان در کنار اینکه به کاهش آسیب‌های درون‌زندان کمک شایانی می‌کند بخش‌هایی از هزینه‌های معیشت زندانیان توسط خودشان نیز تامین می‌شود و این مسئله مهمی است که باید در تمامی زندان‌های استان این امر شتاب بگیرد .

وی گفت: امسال به صورت آزمایشی کشت گیاهان دارویی در بخش‌هایی از مرکز اشتغال زندانیان پارس آباد انجام گرفته که با توجه به موفقیت طرح انتظار می‌رود اجرا و گسترش کشت گیاهان دارویی در سال آینده در دستور کار بوده و در اینزمینه اقدام شود .

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به نبود زندان در پارس‌آباد اظهار کرد: تلاش برای احداث زندان در شهرستان پارس‌آباد و انتقال زندانیان این شهرستان از زندان‌های گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل امری مهم و ضروری است چرا که در حال حاضر نبود زندان در پارس‌آباد خانواده زندانیان، سیستم قضایی، نیروی انتظامی و اداره کل زندان‌ها را دچار مشکل کرده است .

فتحی گفت: برخی پدیده‌ها هستند که شاید به ظاهر ناخوشایند باشند ولی وقتی با فقدان آن مواجه می‌شویم اثرات منفی این فقدان بسیار بالاتر و آسیب‌زا تر از عنوان ناخوشایند آن بوده که زندان نیز چنین پدیده‌ای است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار