نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت و گو با پانا:

60درصداقتصادکشوردردست ترک ها است/تخصیص10درصد بودجه ادارات به تبریز2018

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: : اصرار شخصی من این است که فراکسیون ترک نشین به همین نام باشد و قومی را شامل شود که حدود 40 درصد جمعیت کشور را شکل می‌دهند و ادعا می‌کنم که 60 درصد اقتصاد کشور در دست آن‌هاست.

کد مطلب: ۶۵۷۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد

شهاب الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی گفت: کلانشهر تبریز با توجه به رویداد بزرگ تبریز2018 در زمان حساسی قرار گرفته است و متاسفانه در این زمینه نیز جز کمیته سازی کار دیگری انجام نشده است.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس از دولت و ادارات استانی که درکمیته عضو هستند در خواست می کنم سریعا مصوبه ای که دولت برای تخصیص تا 10 درصد بودجه و تحویل آن به کمیته تبریز 2018 را ابلاغ کرده را اجرا کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در باره آخرین وضعیت تشکیل فراکسیون مناطق ترک‌نشین در مجلس اظهار کرد: هنگام تشکیل این فراکسیون بحث‌های زیادی شد و با جناب آقای یونسی دستیار محترم رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها مشورت کردم و پیشنهادی درباره نام فراکسیون دادم و او هم قبول کرد و توافق شد فراکسیون با عنوان مناطق ترک‌نشین فعالیت کند.

بی مقدار افزود: استدلال ما این بود مردم ترک، فقط در آذربایجان زندگی نمی‌کنند و در خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و تمامی استان‌ها پراکنده‌اند.

وی ادامه داد: ولی باید هیئت رئیسه مجلس این فراکسیون را به رسمیت می‌شناخت و اتاق به آن اختصاص می‌داد و تابلوی آن نصب می‌شد اما متأسفانه به رسمیت شناخته نشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی می‌گویند که نام آن را فراکسیون شمال غرب بگذاریم اما این نام همه ترک‌های ایران را شامل نمی‌شود الان در قوچان، شیروان و درگز و جاهای دیگر تعداد ترک‌ها کم نیستند و نصف مردم انزلی یا تهران هم ترک هستند.

وی تأکید کرد: ایراد هیئت رئیسه به نام فراکسیون است که البته اخیراً با وزیر اطلاعات صحبت کردم او هم گفت که از نظر من اشکالی ندارد و درخواست کتبی دهید تا بررسی شود.

بی مقدار اضافه کرد: اصرار شخصی من این است که به نام فراکسیون ترک نشین باشد و قومی را شامل شود که حدود 40 درصد جمعیت کشور را شکل می‌دهند و ادعا می‌کنم که 60 درصد اقتصاد کشور در دست آن‌هاست. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این فراکسیون برای این است که به مشکلات این جمعیت رسیدگی کند و سبب انسجام ملی شود چراکه در همه جای کشور پراکنده‌اند و همیشه در دفاع از مرزها و نجات میهن‌مان از آشوب‌ها پیشتاز بودند و باید بازهم این انسجام ادامه یابد.

گفت وگو از: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار