استاندار هرمزگان خبر داد:

941 پروژه همزمان با هفته دولت در سراسر هرمزگان به بهره برداري مي رسد

استاندار هرمزگان گفت: در هفته دولت سال جاری 941 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 800 میلیارد تومان معادل 18 هزار ميليارد ريال در سراسر هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۶۵۷۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، جاسم جادری در نشست خبری كه به مناسبت فرارسيدن هفته دولت برگزار شد با گراميداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، عنوان كرد: به همه کسانی که علاقه مندانه در دولت به مردم در این شرایط سخت و طاقت فرسا خدمت می کنند خدا قوت می گویم.

وی با اشاره به نیاز و ضرورت وجود رسانه ها و خبرنگاران در جامعه به منظور اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، بیان کرد: اگر انتقال و انعکاس خدمات نباشد مردم از فعالیت ها و توفقیقاتی که در کشور در تمامی عرصه ها صورت می گیرند مطلع نمی شوند و این نشانگر نقش و جایگاه بی بدیل خبرنگاران، عکاسان و جامعه رسانی در کشور است.

جادری به وجود همدلی و همبستگی در میان سه قوه اشاره کرد و گفت: دولت معتقد است اگر بخواهد توفیقاتی داشته باشد در کنار قوه مقننه و همکاری با قوه قضاییه خواهد بود که تا کنون این نیز این همبستگی در میان قوا وجود داشته و امیدواریم كه این همکاری و همبستگی همچنان مستمر باشد.

وی با اشاره به برنامه های هفته دولت امسال در هرمزگان، بيان داشت: برنامه های هفته دولت از پنچشنبه دوم شهریور ماه با میثاق با شهیدان در گلزارهاي شهدای سراسر استان آغاز می شود.

جادری با اشاره به تعداد پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال در هرمزگان، افزود: در هفته دولت سال جاری 941 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 800 میلیارد تومان معادل 18 هزار ميليارد ريال در سراسر هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید كه با وجود تمامی مشکلات و کمبود اعتبارات، تعداد پروژه هاي قابل افتتاح نسبت به هفته دولت سال گذشته در هرمزگان 37 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی سال جاری مربوط به بخش مسکن، عمران شهری و روستایی با تعداد 306 پروژه، حمل و نقل 257 پروژه، بهداشت و سلامت 111 پروژه، انرژی 103 پروژه و آموزش 95 پروژه است.

جادری ادامه داد: بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی در شهرستان ها نيز به ترتیب مربوط به بندرعباس با 266 پروژه، میناب 115 پروژه، جاسک 80 پروژه، بستک 79 پروژه و حاجی آباد 70 پروژه است.

وی به دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی چهار سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تا سال 92 تعداد یک هزار و 627 روستا در استان برق سانی شده بود که طی چهار سال گذشته و تا ابتدای سال جاری اين رقم به یک هزار و 724 روستا افزايش يافته که با توجه به دور افتاده و صعب العبور بودن این روستاها در این حوزه دولت عملکرد خوبی داشته است.

استاندار هرمزگان رشد 22 درصدي احداث بزرگراه، افزايش 25 درصدي راه هاي آسفالت روستايي، رشد 49 درصدي نوسازي كلاس هاي درس، افزايش 57 درصدي واحدهاي مسكن مهر تكميل شده و افزايش 14 درصدي جمعيت روستايي برخوردار از آب شرب بهداشتي را از اهم دستاوردهاي دولت طي چهار سال اخير در هرمزگان برشمرد.

استاندار هرمزگان از آغاز احداث چهار سیلو در هرمزگان خبر داد و گفت: با پیگیری های فراوان چهار سیلو در هرمزگان که سه سیلو توسط بخش خصوصی و یک سیلو دولتی است احداث خواهد شد که محل احداث آنها در شهرک صنعتی ، بندر شهید رجایی و شهرستان حاجی آباد خواهد بود.

جادری به بزرگترین پروژه هفته دولت امسال اشاره کرد و افزود: پروژه خط تولید آهن اسفنجی صبا فولاد در بندرعباس با 750 میلیارد تومان بزرگترین پروژه آماده افتتاح در هفته دولت امسال است.

وی به منابع درآمدی کشور اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ کشور منابع مالیاتی و عوارض از منابع درآمدی نفتی پیش گرفته و این گامی موثر برای کاهش وابستگی اقتصادی به درآمد نفتی است زیرا دولت معتقد است که منابع کشوربه ویژه نفت متعلق به نسل های آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار