نویدادهم به پانا خبر داد

اما و اگرهای چگونگی حذف مقطع پیش دانشگاهی از نظام آموزشی

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به حذف دوره پیش دانشگاهی در سال آینده گفت: هنوز تصمیم قطعی برای چگونگی برگزاری امتحانات درنظر گرفته نشده است.

کد مطلب: ۶۵۷۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

مهدی نوید ادهم در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به پیشرفت سند تحول بنیادین در نظام آموزشی اظهار کرد: این روند تغییرات سال آینده به پایه دوازدهم رسیده و دوره پیش‌دانشگاهی حذف می شود.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت به تدریج ساختار جدیدی به خود گرفته و به تدریج نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش استقرار پیدا کرده است و طی چند سال اخیر به تدریج پایه های تحصیلی از ششم وارد نظام تعلیم و تربیت شده است و سال 97 نظام قبلی به پایان خواهد رسید.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای محتوای آموزشی در این پایه تحصیلی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصمیم گیری و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

نوید ادهم در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی در پایه دوازدهم اظهار کرد: برای چگونگی برگزاری امتحانات و برگزاری به طور امتحانات نهایی هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و در حال بررسی هستیم.

وی عنوان کرد: محتوای آموزشی و ضوابط در نظر گرفته شده این پایه برای دانش‌آموزانی که در نظام جدید آموزشی فعلی در پایه پیش دانشگاهی تحصیل می کنند تغییری نداشته و به مربوط به دانش آموزان در سال های تحصیلی آتی خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی نگران وضعیت تحصیل خود نباشند، یادآور شد: جدول های کارشناسی برای انطباق شرایط و بررسی آن وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار