در جلسه مدیران آموزش و پرورش با ستاد فناوری نانو مطرح شد:

فناوری نانو درکتاب‌های درسی گسترده‌تر دیده شود

مدیران آموزش و پرورش در جلسه هم اندیشی با ستاد فناوری نانو پیشنهاد کردند در کتاب های درسی به مبحث نانو به صورت گسترده تر پرداخته شود.

کد مطلب: ۶۵۶۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، در راستای برنامه منسجم آموزش فناوری نانو برای دانش آموزان و دبیران در قالب باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو و برای تقویت اثرگذاری این برنامه متناسب با رویکرد ستاد در برنامه ده‌ساله دوم، جلسه هم اندیشی با حضور مدیران واحدهای مختلف وزارت آموزش و پرورش در محل ستاد فناوری نانو برگزار شد.

این جلسه مشترک با هدف اصلی همفکری و تبادل‌نظر بین مسئولان بخش‌های مختلف باشگاه دانش‌آموزی نانو و نمایندگان وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد که در ابتدا نمای کلی اقدامات صورت گرفته ستاد فناوری نانو در زمینه آموزش دانش آموزان در زمینه فناوری نانو معرفی شد.

عماد احمدوند رئیس کارگروه ترویج ستاد نانو ضمن ارائه گزارشی از اهداف، ساختار، برنامه ها و فعالیت های این ستاد از زمان تاسیس تا کنون به ارتباط کارگروه ترویج با آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات بخش ترویجی و فرهنگ سازی ستاد نانو پرداخت و گفت: آموزش بیش از 700 هزار دانش آموز طی سال های 87 تا 96 از جمله کارهای باشگاه دانش آموزی نانو است.

وی ادامه داد: سطح تعامل ما با آموزش و پرورش از مباحث تئوریک به سمت مباحث عملی می رود که نتایج آن می تواند قابل توجه باشد.

همچنین نمایندگان آموزش و پرورش ضمن ابراز تمایل برای تداوم این جلسات، پیشنهادات خود را برای دستیابی به اهداف مشترک بیان کردند که عبارتند از پرداختن به مبحث نانو در کتاب‌های درسی به شکل گسترده‌تر، ساخت و توزیع بسته‌های آموزشی در قالب مالتی مدیا و فیلم‌های جذاب و تأثیرگذار برای تمام سطوح مختلف تحصیلی، انتشار کتاب‌های چند جلدی داستان گونه برای توضیح فناوری نانو برای مقاطع ابتدایی، قرار دادن مباحث نانو به‌صورت برنامه 12 تا 24 ساعته آموزش پودمانی فناوری نانو در برنامه 100 ساعته آموزش پودمانی دوره دوم متوسطه، ساخت کلیپ و فیلم‌های آموزشی برای جشنواره آموزشی رشد، ایجاد یک زیرساخت حقوقی برای پشتیبانی از مالکیت فکری و معنوی طرح‌های دانش‌آموزی با ایجاد تشکل‌های قانونمند برای آموزش مباحث نانو در مدارس، ایجاد بسته‌های تخصصی برای دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش که بستر آموزش‌های مهارتی در این دوره‌ها بیشتر از مدارس نظری وجود دارد بود.

در پایان ضمن بازدید از نمایشگاه فناوری نانو تصمیم گرفته شد که برای افزایش تعاملات بین بخش‌ها جلسات دیگری در سطوح کارشناسی و عملیاتی ساختن پیشنهادهای ارائه‌شده تشکیل شود.

باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو زیرساختی توسعه‌ای با تمرکز بر آموزش نیروی انسانی به‌صورت سیستماتیک است که شامل بخش‌های المپیاد دانش‌آموزی، جشنواره دانش‌آموزی نانو، تأمین محتوای ماهنامه زنگ نانو، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های آموزشی نانو( شبکه توانا)، مسابقه ملی توانمند و کانون برگزیدگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار