در گفت وگو با پانا؛

نماینده تهران: طیف اصولگرایان مجلس برای رأی نیاوردن بیطرف بسیج شد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: احساس می کنم طیف اصولگرایان مجلس که در حوزه های انتخابیه آنان بحران آبی وجود دارد، بسیج شدند و با تک تک نمایندگان تماس می گرفتند که آنها را از رأی دادن به آقای بی طرف منصرف کنند.

کد مطلب: ۶۵۶۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

محمود صادقی در گفت و گو با خبرنگار پانا در تشریح علت رأی نیاوردن حبیب الله بیطرف توضیح داد: عوامل مختلفی برای رأی نیاوردن آقای بیطرف وجود داشت. یکی مسائل مهم چالش و بحران آب بود و نمایندگان استانهای که درگیر این بحران های آبی هستند مانند استان خوزستان و آذربایجان غربی از وی خواستند که طرح های آبی را به شکل دیگری تغییر دهد و علاوه براین توضیحاتی را که کارشناسان فراکسیون امید درباره بحران های آبی داده بودند؛ ایشان قبول نکرد و در نطق خود بر خلاف دیدگاه های کارشناسی از همه پروژه های اجرا شده دفاع کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی طرف معتقد است بر خلاف نقدهای کارشناسان و فعالان محیط زیستی تأمین آب شرب از مهمترین اقدامات وزارت نیرو است و حال اگر دراین مسیر چند روستا هم خشک شوند در قبال طرح های ملی چشم گیر نیست .

وی ادامه داد: اکثر سدهای کشور در زمان آقای بیطرف ساخته شد و ساخت یکی از سدهایی که در آن زمان آغاز شد که در دولت دهم به بهره برداری رسید سد گتوند بود. بیطرف معتقد است رئیس دولت دهم به دلیل عجله ای که در افتتاح این پروژه داشت اجازه نداد تا کوه نمکی کنار سد را با پتوی رسی بپوشانند و به همین دلیل بود که آب منطقه شور شد .

صادقی خاطرنشان کرد: آقای بیطرف مسئولیت همه بحران ها و مسائل زیست محیطی را پذیرفت .

وی گفت: یکی دیگر از عواملی که باعث شد وی نتواند از مجلس رأی اعتماد کسب کند این بود که بر خلاف سایر وزرا که با نمایندگان تماس تلفنی می گرفتند و با نمایندگان لابی می کردند هیچ تماسی با نمایندگان نگرفت اما وزرایی مانند وزیر کشور، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با تک تک نماندگان در تماس بودند. اما یک نفر از طرف وزارت نیرو تماسی با نمایندگان نگرفت در صورتی که سایر وزرا آن قدر تماس می گرفتند که نمایندگان را کلافه کرده بودند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عواملی مانند چالش آب ، لابی ضعیف و به دلیل اینکه در دوره های گذشته مسئولیتی در وزارت نیرو نداشته است و تیم وزارتخانه در اختیار وی نبود تا بتواند با نمایندگان ارتباط برقرار کنند و آنها از برنامه های او دفاع کنند از جمله دلایل عدم کسب رأی اعتماد بیطرف است. حتی کمیسیون تخصصی انرژی نیز که به حوزه او مربوط می شود هیچ جلسه با او نداشت .

وی ادامه داد: عامل دیگر در رأی نیاوردن آقای بی طرف صداقت او بود زیرا حاضر نشد وعده ای خلاف موازین علمی خود بدهد و هرگونه تغییر در پروژه های انتقال آب را غیر ممکن می دانست و ازطرف دیگر احساس می کنم طیف اصولگرایان مجلس که در حوزه های انتخابیه آنان بحران آبی وجود دارد، بسیج شدند و با تک تک نمایندگان تماس می گرفتند که آنها را از رأی دادن به آقای بی طرف منصرف کنند.

صادقی یادآورشد : از طرفی دیگر دفاع آقای روحانی از آقای بی طرف دفاع قاطع نبود و ضمن تقدیر از مهندس چیت چیان و بهره بردن از تجربیات او در جای دیگر در مورد بیطرف گفت او فردی باسابقه و توانمد است اما افراد توانمند دیگری نیز وجود داشتند که بیطرف از آنها توامند تر بوده است و دفاع رئیس جمهوری به همین چند جمله خلاصه شد در حالی که در دفاع از وزیر امور خارجه ، وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارتباطات دفاع بسیار خوبی انجام داد. این چند نکته عامل رأی نیاوردن بیطرف کافی بود.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: فراکسیون امید با تمام توان از بیطرف حمایت کرد. زیرا در خوشبینانه ترین حالت تعداد فراکسیون امید ۱۲۵ نماینده است که با احتساب برخی مستقلین که ۴۰ الی ۵۰ نفر هستند، این تعداد بیشتر می شود .

وی خاطرنشان کرد: البته مطرح کردن چنین مواردی از سوی برخی اصلاح طلبان خودزنی سیاسی و بسیار خطرناک است. البته برخی زمزمه هایی در مجلس مطرح کرده بودند که بیطرف نماینده رئیس دولت اصلاحات است. البته همه در تخصص و پاکدستی آقای بیطرف هم عقیده بودند و شاید برخی حساسیت های جناحی و دامن زدن چالش آب باعث شد که وی نتواند رأی لازم را کسب کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار