هشتمین المپیاد دانش آموزی نانوفناوری فردا افتتاح می شود

مرحله نهایی هشتمین المپیاد دانش آموزی نانوفناوری فردا در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین افتتاح می شود.

کد مطلب: ۶۵۶۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، طاهره خبازی‌نژاد سرپرست اجرایی المپیاد در ستاد فناوری نانو با اعلام خبر افتتاح مرحله نهایی هشتمین دوره المپیاد دانش آموزی نانوفناوری در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، گفت: این المپیاد در دو مرحله برگزار می شود که مرحله نخست آن با حضور 24 هزار دانش آموز فروردین ماه امسال در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: تعداد 30 الی 40 نفر از این دانش آموزان به مرحله نهایی راه پیدا کردند که این مرحله از فردا 31 مرداد 96 در قزوین آغاز خواهد شد. این مرحله شامل کارگاههای عملی آزمایشگاهی، دوره های شبیه سازی در فناوری نانو، بازدید از مراکز تحقیقاتی نانو، مقاله نویسی، کلاس های تئوری، امتحانات کتبی و شفاهی است که طی 2 هفته برگزار می شود.

خبازی زاده ادامه داد: در پایان، دانش‌آموزان برای کسب مدال طلا، نقره و برنز در یک آزمون با هم به رقابت می‌پردازند. این آزمون در دو بخش سوالات کتبی و همچنین ارائه دستاوردهای علمی خود طی این دوره، در قالب مقاله علمی و ارایه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار می شود.

سرپرست اجرایی المپیاد نانوفناوری گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات روز 14 شهریور 96 در سالن ارشاد شهرستان قزوین با حضور مدیران آموزش و پرورش و معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

گفتنی است، المپیاد دانش آموزی نانوفناوری که هرساله به همت باشگاه دانش آموزی نانو یکی از کارگروه های بخش ترویج و فرهنگ سازی ستاد نانوفناوری(زیرمجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری) است که به کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزی در زمینه فناوری نانو می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار