هنرمندان مازندرانی در بلغارستان درخشیدند

گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» مازندران در هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان دو دیپلم افتخار به دست آوردند.

کد مطلب: ۶۵۶۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» از استان مازندران با حضور چهارده هنرمند کشورمان به سرپرستی سید جلال محمدی هنرمند جویباری، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و با همت مؤسسه موسیقی جهانی فولکلور اروپا و حمایت کمیته ملی یونسکو، در هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، به روی صحنه رفت.

گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» در این جشنواره دو دیپلم افتخار کسب کرد؛ اولین دیپلم افتخار را برای ارائه موسیقی اصیل محلی و دومین دیپلم را به دلیل ارائه موسیقی آیینی، میدانی و استفاده از سازهای اصیل محلی.

هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور از شامگاه جمعه شروع شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. در این جشنواره هنرمندانی از 80 کشور جهان شامل 100 گروه محلی و سنتی و یک هزار و 200 موسیقیدان و خواننده حضور دارند.

گفتنی است هیات داوران با در نظر گرفتن میزان سختی و فنی اجرا، چگونگی ارائه‌ی اجرا مانند لباس سنتی ، انتخاب اجرا و نیز رفتار روی صحنه (با توجه به ارتباط با مخاطبان و خلاقیت هنری، گروه‌های شرکت کننده را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار