ضرورت تناسب میان آمار بیسوادان و برنامه ریزی برای انسداد مبادی بی سواد

استاندار خوزستان با اشاره به اولویت انسداد مبادی بی سوادی و کاهش آمار کودکان بازمانده از تحصیل گفت: باید تناسب میان برنامه های ریزی ها و آمار این گروه از افراد برقرار باشد.

کد مطلب: ۶۵۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر تناسب میان برنامه ریزی ها برای کودکان بازمانده از تحصیل و آمارآنها گفت: نباید در خصوص این آمار، سیاه نمایی صورت بگیرد و وضع خوزستان خیلی بد نشان بدهیم بلکه وظیفه داریم حقایق را عنوان کنیم.

وی افزود: با بررسی های دقیق میدانی که سازمان‌های مردم‌نهاد و آموزش و پرورش و بهزیستی اجرا می‌کنند، آمار این افراد کم شده ، اما باید تدبیری اندیشیده شود تا افراد بی‌سواد را به کلاس‌های درس بیاوریم و هدف ما رساندن آمار کودکان بازمانده از تحصیل به صفر باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: آمار 12 درصدی کودکان بازماندگان تحصیل در خوزستان، یک آمار کلی از سازمان یونسکو در تمام مقاطع سنی است اما 8 درصد جمعیت استان٬ بی‌سوادان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که آمار بالایی برای استان است و باید برای آن برنامه‌ریزی موثرتری انجام شود.

شریعتی افزود: 12درصد جمعیت خوزستان، معادل ۵۰۰ هزار نفر است و 8 درصد، ۲۳۸ هزار نفرازمردم این استان را شامل می‌شود که رقم بالایی است؛ با برنامه‌ریزی هایی که آموزش و پرورش برای سوادآموزی 68 هزار نفر دراستان انجام داد، می‌توانیم در طی چند سال رکورد خوبی را برای پیشرفت در این حوزه ثبت کنیم ،اما این کاری است که به تنهایی ازعهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و مستلزم ایجاد یک اراده استانی است.

وی با تاکید بر لزوم تدوین یک برنامه مدون برای رفع بیسوادی دراستان، عنوان کرد: توصیه می‌کنم همایش استانی رفع بی‌سوادی در استان برگزار شود و راهکارها و برنامه‌ریزی‌های صحیح و مناسب در این زمینه در این همایش ارائه شود و در نهایت با تدوین یک برنامه، بی سوادی را در استان به حداقل برسانیم.

استاندار خوزستان با اظهار اینکه در شهرستان ها فرمانداران نیز باید به صورت جدی برای ریشه کن شدن بی سوادی وارد عمل شوند، تصریح کرد: باید در مدارس روستاها و حاشیه شهرها، حداقل یک کلاس سوادآموزی تشکیل شود و لازم است که در استان بانک اطلاعاتی افراد بی سواد نیز همانند کودکان بازمانده از تحصیل، تدوین شود.

وی همچنین کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش در دهه فجر را از برنامه های مهم استان خوزستان دانست و گفت: حفظ شأن و حرمت شهدای معلم و تبدیل آن به یک فرهنگ اسلامی کار بسیار مهمی است و نقش معلمانی برای دفاع از اسلام و میهن از جان خود می‌گذرد، باید برای دانش‌آموزان تبیین شود و به عنوان یک ارزش در جامعه آموزشی، جا بیافتد.اگر بتوانیم معلمان شهید را به عنوان اسوه و الگو به دانش‌آموزان معرفی کنیم ، بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات کنونی در حوزه فرهنگی رفع می‌شود و برای پشتیبانی از این کنگره نیز باید تمامی سازمان‌های استان بسیج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار