نماینده پاوه: زنگنه با درایت موفق به حفظ و تثبیت سهم ایران در اوپک شد

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از عملکرد بیژن زنگنه در وزارت نفت دولت یازدهم گفت که وی با درایت موفق به حفظ و تثبیت سهم ایران در اوپک شد.

کد مطلب: ۶۵۵۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، شهاب نادری در جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز (شنبه) مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت به اظهارات نماینده ایذه اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه مجلس را متهم به رانت خواری کردند من ضمن رد اظهارات مطرح شده می گویم که نمایندگان خالصانه در مورد کابینه ورود کردند و طرح مطالبی ناشی از بیکار شدن ایشان در حفاری شمال و مسائل شخصی از تریبون مجلس شایسته نیست.

وی افزود:‌ آقای زنگنه تمام عمرش را در شرایط دفاع مقدس، سازندگی و شرایط حاصل از تحریم گذرانده. او مردی از تبار کرمانشاه و فردی نام آشنا در توسعه و آبادانی است که به اذعان مراجع قضایی از سلامت برخوردار است و ظرفیت بالای مدیریتی وی و ۲۶ سال سابقه حضور وی در وزارت خانه لقب شیخ الوزرایی به وی داده اند.

نادری ادامه داد: در زمان دفاع مقدس و زیر بمباران صدام ایشان نگذاشت صادرات نفت قطع شود. همچنین قیمت نفت را کاهش دادند اما مدیریت و تجربه آقای زنگنه باعث شد سهم ایران از اکو اضافه شود. مهندس زنگنه چهره نام آشنای عرصه سازندگی و دارای قدرت بالای چانه زنی و تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی است که اقدامات شایسته ای در بازار نفت و گاز جهان انجام داده و با درایت و زیرکی موفق به حفظ و تثبیت سهم ایران در اوپک شده در حالیکه کشورهای دیگر موظف به کاهش سهم خود بوده اند.

نماینده مردم پاوه در مجلس ضمن قدردانی از وزارت نفت در دولت یازدهم گفت:‌ آقای زنگنه در تولید و صادرات نفت به عنوان راهبردی ترین کالای کشور موفقیت‌های چشم گیری داشته و نقش ایران در بازار نفت در دوران وزارت ایشان برجسته بوده است و برنامه هایی که ارائه کرده اند نیز در راستای توسعه متوازن منطقه ای بوده که ۴۷ درصد با اسناد بالادستی منطبق و ۴۰ درصد با آن همسو است.

نادری در پایان از نمایندگان خواست با رای قاطع بیژن زنگنه را که در دولت مقام معظم رهبری هم وزیر بوده به عنوان وزیر نفت دولت دوازدهم انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار