مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبرداد:

برپایی میز ویژه مطالعه اسناد تاریخی استان در کتابخانه مرکزی اردبیل

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از برپایی میز ویژه مطالعه اسناد تاریخی مرتبط با استان در کتابخانه مرکزی اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۵۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، رباب عزیزخانی با بیان اینکه این مجموعه دارای تصاویر حدود هزار سند تاریخی است، افزود: تصاویر این اسناد از بخش آرشیو اسناد وزارت امور خارجه دریافت شده‌ است و مربوط به دوره های تاریخی پهلوی اول، قاجاریه، زندیه، افشاریه و اواخر دوره صفوی است .

وی گفت: در این اسناد، برخی از مهمترین زوایای شرایط اجتماعی اردبیل و شهرهای استان در طول دوره های تاریخی به تصویر کشیده شده است .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل افزود: در حال حاضر، تصاویر اسناد دریافت شده به صورت دوره ای در یک مجموعه ۴ جلدی آماده و در کتابخانه مرکزی اردبیل جهت استفاده پژوهشگران قرار داده شده است که این مجموعه یک مجلد خام محسوب شده و هنوز مراحل نسخه خوانی، تفکیک، چاپ و آماده سازی برای نمایشگاه دائمی اسناد در دست اقدام است .

عزیزخانی همچنین از مکاتبات لازم با مسئولان جهت اخذ تصاویر بیشتری از اسناد و کتب تاریخی مرتبط با استان خبر داد و تصریح کرد: مشغول رایزنی با برخی ارگان ها برای دریافت تصاویر اسناد و کتاب های تاریخی مرتبط با استان هستیم تا بتوانیم نمایشگاه دائمی اسناد تاریخی اردبیل و بخش استان شناسی را در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی و مسیر استان شناسی را برای پژوهشگران هموارتر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار