میرزایی نکو: جناب صالحی، موضع سیاسی شما باید شفاف باشد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: جناب صالحی، موضع سیاسی شما باید شفاف باشد، خط فکری شما اگر معلوم نباشد، همان آشُ و کاسه می‌شود مسلخ اصلاح‌طلبان و روشنفکران به دست تعصب، تحجر و دلواپسی و به قول جانباز اصلاحات رای ما هم می‌شود «قدرت به مثابه کالا».

کد مطلب: ۶۵۵۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، قاسم میزایی نکو در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ گفت: خالد حسینی در فیلم «بادبادک باز» گفته بود «ناراحت شدن از یک حقیقت بهتر از تسکین یافتن با یک دروغ است» قطعا آمده‌ام با تمام توان به سوگندم عمل کنم و مخالفت کنم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: جناب جنتی که رفت، داشتیم عادت می‌کردیم به هوای تازه سیدرضا صالحی امیری، با همه توانمندی و انرژی، تغییری حاصل آمد و ورقی رقم خود، شد سیدعباس صالح شریعتی معروف به صالحی، از پژوهشگاه فلسفه حوزه علمیه، مردی از مشهد مقدس، شهر کنسرت ممنوع. به عنوان دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا چشم دوخته‌ام که کی می‌شود فرهنگ و هنر و این مرز و بوم برسد به دست اهالی همین حوالی. این روزها به جای آرامش و آسایش، به جای بیمه و حمایت صنفی و نان و شعر و دغدغه‌هایشان فقط و فقط قبری در قطعه هنرمندان است، وزارت و صدارت پیشکش.

وی با بیان اینکه «آقای رییس‌جمهور چیدمان کابینه حق مسلم شماست»، گفت: یادم نمی‌رود جمله «تَکرار می‌کنم» سیدمحمد خاتمی وزیر فرهنگ و هنر «خیلی دور خیلی نزدیک» و حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان از جنابعالی را. بله، شما 100 درصد به تفکر 24 میلیونی خیلی بدهکار هستید. مردمی که به شما و شعارهایتان در برابر جناح رقیب اعتماد کردند، مبادا سلب این اعتماد به کل جریان اصلاح‌طلبِ حامی نسبت داده شود و بی‌تفاوتی و دلزدگی از کلیه طیف‌ها و جریان‌ها در راس امور برای جوانان پرشور و امید ما رقم خورد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: وزارت ارشاد، حق مسلم هنرمندان و چهره‌های ماندگار و نخبگان فرهنگ و هنر و ادب این مرز و بوم نیست؟ آقای صالحی، ربنای استاد پیشکش، شما در کسوت نماد تلفیق حوزه و دانشگاه بیایید یک بار برای همیشه تکلیف ما را روشن کنید، از نسبت حلال‌ها و حرام‌ها و هنر به خصوص «موسیقی». پاسداشت هنر سید معمار حسینه ارشاد و بانوی مجسمه مادر در حصر، پیشکش.

میرزایی نکو اظهار کرد: وزارت فرهنگ و هنر کی می‌خواهد از بازخوانی، سانسور و توقیف بعد از مجوز هفت خوان رها شود؟ جناب صالحی، سرنوشت و سرگذشت صاحب نفسان تاریخ تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی و الباقی در سایه سکوت بماند، ما این روزها به کارتون‌های هادی حیدری و سیاه‌مشق‌های محمد قوچانی رحم کرده‌ایم؟ اینان فرزندان من و شما هستند. حمایت از کیارستمی‌ها و اسکار فرهادی، تسلیت، تبریک،‌ افتخار و این مسائل را نخواستیم، دستخطی له یا علیه مسئله‌ای دیده‌ایم؟

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: آمار کمی فیلم و تیراژ کتاب، ساده دستکاری می‌شود اما چند تا کنلل در پیچ و خم ممیزی خاک می‌خورند و زخم‌هایی که روح هنرمندان را می‌خراشد و می‌تراشد. ما فرزندان و نسل جوان‌مان توقیف کرده‌ایم. لیست بلندبالای رایزنان فرهنگی و سازمانی مشابه وزارت خارجه و سفیران فرهنگی ایران برای نسل جوان آن سوی مرزها چه کردند؟ دیپلماسی فرهنگی برون‌مرزی شما چیست؟

وی ادامه داد: حضرت آقای صالحی صفحات اجتماعی شما کی، کجا و چند ساله است؟ استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کلا دنیای مجازی بدون فیلتر یا ممنوع؟ اختیار امنیت جامعه فرهنگی دقیقا با چه کسی است؟ جناب صالحی، بنده ذره‌ای به دغدغه دینی جنابعالی در سطح اجتهاد حوزوی شک ندارم اما شما به عنوان عضوی از بدنه وزارت از حضورتان از جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و تئائر مثل این روزها، جشنواره‌های صنفی به صورت شفاف بگویید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تاکید کرد: برای ما معلوم کنید بودجه عریض و طویل ارشاد کی به دست اهالی هنر خواهد رسید؟ شما گفتید نخ تسبیح هستید، برایمان شفاف بگویید که مهره‌های تسبیح چه کسانی خواهند بود؟ چرا هنر را سیاسی‌بازی کردید؟ جان آزاد هنرمندان را به خاطر غم نام وارد معاملات و معادلات ناجوانمردانه می‌کنید. شما که اتفاقا معاونت فرهنگی این وزارتخانه بودید بگویید تعریف‌تان از فرهنگ چیست؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار