مدیریت منابع آب کشاورزی به پویایی اقتصاد آستارا کمک می کند

فرماندار بندر آستارا گفت: مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی منجر به پویایی اقتصاد این شهرستان می شود و با اجرای طرح های مختلف، این امر در حال تحقق است.

کد مطلب: ۶۵۵۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،یونس رنجکش در بازدید از طرح های آبیاری اراضی کشاورزی شهرستان آستارا افزود: مدیریت منابع آب به عنوان مهم ترین راهبرد توسعه در حوزه کشاورزی پایدار محسوب می شود و در اوایل مردادماه جاری با حضور استاندار گیلان، کلنگ احداث بزرگترین سد لاستیکی کشور در آستارا زده شد تا از هدررفت آب جلوگیری کنیم.
وی اضافه کرد: باید از فناوری های نوین جهت ذخیره سازی و هدایت آب های سطحی کمک گرفت تا در روزهای بی آبی، خشکسالی گریبانگیر اراضی کشاورزی نشود.
رنجکش با اشاره به اینکه پویایی بخش کشاورزی باعث جلوگیری از تغییر کاربری اراضی آن می شود، تاکید کرد: با توسعه بخش کشاورزی، تعداد قابل توجهی از کشاورزان روستانشین که به بهانه بی آبی قصد مهاجرت و فروش زمین هایشان را دارند، در روستاها باقی خواهند ماند.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت‌ گردشگری استخر دمیرلیک روستای ویرمونی آستارا شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا نیز در این بازدید گفت: استخر دمیرلیک در روستای ویرمونی علاوه بر کشاورزی در حوزه گردشگری نیز ظرفیت قابل استفاده ای دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
ایرج شیارکار افزود: از 2 هزار و 350 متر طرح کانال آبیاری رودخانه ملاهادی آستارا، تاکنون یک هزار و 330 متر احداث شده و با حمایت فرمانداری آستارا، امسال نیز یک میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته و با تکمیل این طرح، آب 350 هکتار از اراضی پایین دست روستای ویرمونی تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته یک میلیارد و 170 میلیون ریال برای ساخت بند انحرافی خانه های آسیاب هزینه شده و امسال نیز یک میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن اختصاص یافته که با تکمیل آن، 50 هکتار از اراضی شالیزاری روستای خانه های آسیاب آبیاری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار