دبیر شورای عالی فضای مجازی:

قانون کپی رایت نیاز امروز عرصه بازی های رایانه ای است

خبرگزاری پانا: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: قانون کپی رایت نیاز امروز عرصه بازی های رایانه ای است و در عین حال باید برای ایجاد بسترهای مورد نیاز بازی سازان، سرمایه گذاری بیشتری از سوی مسوولان انجام شود.

کد مطلب: ۶۵۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، مهدی اخوان با اشاره به معضلات پیش روی بازی های رایانه ای در کشور یادآور شد: در حال حاضر دو مشکل اساسی در حوزه بازی های رایانه ای وجود دارد که همه باید به حل این معضلات اهتمام داشته باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات در بخش بازی های رایانه ای به نبود قانون کپی رایت در کشور مربوط می شود و این موضوع باید از سوی نهادهای قانونگذار حل شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل نبود قانون کپی رایت، تولید کنندگان در شرایط مساعدی نمی توانند فعالیت کنند زیرا بازی های رایانه ای خارجی با قیمتی اندک به صورت غیر مجاز در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

اخوان همچنین توضیح داد: فضای رقابت میان بازی های داخلی و خارجی به دلیل نبود قانون کپی رایت طبیعی نیست و در این شرایط نمی توان توقع داشت بازی های داخلی بتوانند با بازی های خارجی کپی شده رقابت کنند.

وی در ادامه نبود زیرساخت های مورد نیاز برای تولید بازی های رایانه ای را مشکل دوم عرصه گیم در کشور دانست و گفت: امروز در کشور نیازمند تاسیس استودیوهای مجهز بازی سازی هستیم و باید زیرساخت های مورد نیاز در این بخش به درستی فراهم شود.

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، در این بخش باید بیش از پیش سرمایه گذاری شده و بسترهای مورد نیاز بازی سازان فراهم شود.

اخوان ادامه داد: امیدوارم با همکاری شورای عالی فضای مجازی و مجلس شورای اسلامی، قوانین مورد نیاز برای بازی های رایانه ای تدوین شده و در عین حال سرمایه گذاری برای ایجاد بسترهای مورد نیاز بازی سازی حرفه ای تر در کشور انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار