نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در استان سمنان برپا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با تأکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق کالا و ارز گفت: نمایشگاه استانی نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در مرکز این استان برپا می‌شود.

کد مطلب: ۶۵۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، مهدی جمال، با اعلام این مطلب گفت: نمایشگاه نوشت افزار ایرانی، اسلامی با رویکرد گسترش فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی در شهرسمنان گشایش می یابد.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از نهادهای مؤثر در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز دانست و تصریح کرد: باید برای این مهم اقدامات عملی انجام دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، زمان برپایی این نمایشگاه را قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در شهریورماه بمدت 20 روز اعلام کرد و اظهارداشت: حمایت از تولید داخلی و مقوله اشتغال ، ارائه محصولاتی با طرح‌های ایرانی اسلامی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان و فرهنگسازی و آگاهی بخشی در راستای قاچاق کالا و ارز و پیامدهای این مقوله مهمترین هدف برپایی نمایشگاه است.

جمال خاطرنشان کرد: نوشت افزارهای اسلامی-ایرانی که در سال های اخیر اندک اندک جای خود را در بازار محصولات فرهنگی و لوازم التحریر باز کرده و برای تسلط و تکیه بر جایگاه واقعی خود نیازمند حمایت های جدی تر است.

وی با بیان اینکه حوزه نوشت افزار برای کودک و نوجوان از اهمیت بسزایی برخوردار است، اضافه کرد: کودکان از شخصیت های موجود روی این لوازم الگوبرداری می کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان داشت: آموزه ها و ارزش های دینی ما و میراث ماندگار نسل های قبل و تمدن اسلامی و ایرانی باید از هر طریقی انتقال داده شود که نوشت افزارها در این زمینه تأثیر اساسی و حیاتی دارند.

جمال در ادامه گفت: اگر روی کیف و دفاتر فرزندانمان نمادهای بومی و ایرانی باشد، کودک روزانه با دیدن این تصاویر و نمادها با آن آشنا شده و تأثیر می پذیرد.

وی بازدید از این نمایشگاه را برای عموم آزاد عنوان کرد و گفت: ارائه کتاب‌های تخصصی کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار