موافق وزیر پیشنهادی دادگستری

رنجبرزاده: آوایی با سعه‌صدر توانمندی احراز پست وزارت دادگستری را دارد

نماینده مردم اسد آباد در مجلس تاکید کرد که وزیر پیشنهادی دادگستری با توجه به سوابق شغلی و تجربیات، توانمندی لازم و کافی برای احراز این پست را دارد.

کد مطلب: ۶۵۴۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اکبر زنجبرزاده که در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری سخن می‌گفت، ضمن گرامی داشت یاد شهید حججی، اظهار کرد: به آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم تصویر این شهید گرانقدر را در کتب درسی به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران قرار دهند.

وی در ادامه با بیان این که وزارت دادگستری از برجسته ترین و مهم ترین اعضای دولت‌ها محسوب می‌شود، گفت: ضمن این‌که وزارت دادگستری می‌تواند برای دولت یار باشد، در تنظیم و تلطیف روابط قوا نقش موثری خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: وزارت دادگستری و شخص وزیر یکی از اعضای تیم امنیتی، سیاسی، دفاعی و قضایی دولت به شمار می‌رود و باید از تعامل و کارآمدی و توانمندی بالایی برخوردار باشد و در این راستا دولت‌هایی می‌توانند موفق شوند که تیم‌ها منسجم و متحد باشند.

رنجبرزاده با بیان این که آوایی چهار دهه در سلسله مراتب قوه قضاییه حضور داشته‌اند، گفت: وزیر پیشنهادی دادگستری تمام تجربیات لازم و کافی برای اجرای برنامه‌ها را دارد و از سوابق و تجربیات در تمام سطوح برخوردار است که سابقه وی در جایگاه‌هایی که فعالیت داشته نشانگر این موضوع است.

این عضو هیات رییسه مجلس در ادامه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی دادگستری پیش از این به عنوان معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال و همچنین رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور مشغول به فعالیت بوده و در واقع علاوه بر قوه قضاییه، قوه مجریه را هم می‌شناسند و با مجلس هم تعامل خوبی دارند.

رنجبرزاده سعه صدر و اخلاق مداری را از ویژگی‌های آوایی برشمرد و گفت: ایشان به لحاظ تجربه و سوابق شغلی توانمندی لازم و کافی را برای احراز این پست دارد و توانایی حل مشکلات جامعه در حوزه قضایی را دارا است و امیدواریم که با ارائه‌ی پیشنهادات و تنظیم لوایحی در موارد مرتبط به مجلس بتوانیم شاهد باشیم که مشکلاتی که در حوزه قضایی و تعزیراتی وجود دارد حل و فصل شود.

وی در پاسخ به اظهارات نماینده مخالف که به پیگیری مشکلات پزشکی قانونی اشاره کرد، گفت: چند ماه پیش خودمان در مجلس تصویب کردیم که یکی از چالش‌ها در حوزه پزشکی قانونی وجود دارد و مجوز دادیم که تعداد کثیری پزشک بتوانند به استخدام حوزه قضایی در بیایند و در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند، البته این ناکافی است ولی امیدواریم بتواند بخشی از مشکلات‌مان را حل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: اعتقاد دارم اشخاصی مانند رحمانی فضلی، امیر حاتمی، ظریف و وزیر دادگستری تیم دفاعی، قضایی، امنیتی و سیاسی منسجمی هستند که باید با هم پیوند زده شوند تا موفقیت برای ملت رقم بخورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار