موافق وزیر پیشنهادی دادگستری

کاظمی: آوایی اسباب گسترش روابط قوای مجریه و قضاییه را به وجود می‌آورد

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: اگر آقای آوایی به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شود قطعا اسباب گسترش روابط قوای مجریه و قضاییه را به وجود خواهد آورد.

کد مطلب: ۶۵۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمد کاظمی در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: وزارت دادگستری به موجب اصل ۱۶۰ قانون اساسی تنها اصلی است که ساز و کارش برای انتخاب با ساز و کار انتخاب سایر وزرا متفاوت است. رییس قوه قضاییه باید فرد مورد نظر را انتخاب و به قوه مجریه معرفی کند، فردی که مورد قبول هر دو قوه باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ وزیر دادگستری باید از سعه صدر و بردباری برخوردار باشد تا بتواند در این مسئولیت موفق باشد. آقای آوایی به دلیل خوشنامی و صبوری همه شرایطی وزارت دادگستری را دارد. برنامه‌های پیشنهادی ایشان نشان می‌دهد ایشان از ابتدای انقلاب با حضور در دادگاه انقلاب پایبند خود را به آرمان‌های امام نشان داده است و همین پایبندی موجب طی کردن سیر مراحل رشد در دستگاه قضاییه بوده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: عضویت ایشان در هیات‌ها و مجامع و مسئول به عنوان معاون رییس جمهور تجربیات خوبی را در دو قوه قضاییه و مجریه کسب کرده است. چنانچه ایشان به عنوان وزیر انتخاب شود قطعا اسباب گسترش روابط قوای مجریه و قضاییه خواهند بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: آقای آوایی، همه نمایندگان انتظار دارند ساز و کاری مناسب برای تعامل بین قوه قضاییه و مقننه برای پاسخگویی به مجلس تعریف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار