موافق وزیر پیشنهادی کار

جعفرزاده: ربیعی در صورت رای اعتماد نظام جامع تامین اجتماعی را اجرا کند

نماینده مردم رشت با بیان اینکه ربیعی کارنامه موفق و قابل قبولی دارد گفت:‌ انتظار داریم که آقای ربیعی در صورت رای اعتماد نظام جامع تامین اجتماعی را در کشور اجرا کند.

کد مطلب: ۶۵۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا غلامعلی جعفرزاده که در موافقت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت می‌کرد گفت:‌ حقوق کارگران مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از نیازمندان از جمله وظایف وزارت تعاون و کار است. موضوعاتی هم که نمایندگان در مورد شستا مطرح کردند خود وزیر گفته تمایلی به کار اقتصادی ندارد لذا باید تکلیف شستا را مشخص کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مسئولیت‌های وزارت رفاه اظهار کرد: عدالت اجتماعی، احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان، مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله مسئولیت‌های این وزارتخانه است و فردی که وزیر می‌شود، قرار است در پایین هرم جامعه به اقشار آسیب پذیر خدمات ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم وزیر اتوکشیده‌ای را برای وزارت رفاه انتخاب کنیم. آقای ربیعی کارنامه موفق و قابل دفاعی دارد؛ البته از سال 93 تفاوت‌های فاحشی را درحوزه وزارت رفاه دیده‌ایم مانند نرخ رشد مشارکت از حدود 37/2 درصد به 39/4 درصد، اما نرخ مشارکت زنان در دو سال اخیر متوقف شده که تصمیم برای پیدا کردن شغل این قشر در جامعه افزایش پیداکرده است.

این نماینده مجلس افزود:‌ توسعه کارآفرینی و اشتغال از دغدغه‌های اصلی وزارت رفاه باشد و طرح توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، طرح تامین منابع مالی خود، توسعه اشتغال روستایی و طرح تکاپو از برنامه های وزارت رفاه بوده است.

وی با اشاره به اصلاح و بازنگری قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و گسترش خدمات بیمه سلامت گفت:‌ توسعه خدمات بهزیستی و توانمندسازی گروه‌های آسیب پذیر طی سالهای 91 تا 95 حکایت از رشد 50 درصدی پایگاه‌های خدمات اجتماعی و رشد 83 درصدی در میزان ارائه خدمات به ویژه در مناطق حاشیه نشین دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه یکی از ماموریت های وزارت کار ، همکاری و تعاون موثر با نهادهای مدنی است اظهار کرد: شاهد رشد 57 درصدی تاسیس تشکل های کارگری و کارفرمایی بودیم که در نوع خود کمک موثری را داشته است.

وی افزود: جامع نگری در برنامه و داشتن رویکرد اجتماعی و هدف قرار دادن گروه های محروم جز برنامه های ربیعی است بنابراین وی کارنامه موفقی داشته؛ ممکن است در چنین وزارتخانه‌ای چهار مورد اشکال هم وجود داشته باشد، هر دقیقه که نمی‌توانیم وزیر را تغییر دهیم.

نماینده مردم رشت در پایان گفت:‌ بزرگترین مشکل کشور که رهبری به آن تاکید کرده‌اند نظام جامع تامین اجتماعی است و امیدواریم آقای ربیعی وقتی از مجلس رای آورد نظام جامع تامین اجتماعی را در کشور اجرایی کند که شنیده‌ام بسترها را هم فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار