هویت بخشی به نوجوانان جهان اسلام؛ مهمترین نیاز حوزه دانش­ آموزی

نشست هم اندیشی جایزه مصطفی(ص) با حضور مدیران و فعالان دانش ­آموزی اصفهان در محل بنیاد نخبگان اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۴۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، این نشست با حضور دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی (ص) ، رییس بنیاد نخبگان اصفهان، معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس اداره طرح و برنامه شهرداری اصفهان، پنج نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه­های تهران، اصفهان و علوم پزشکی اصفهان و مرکز تحقیقات زن و خانواده، مدیر خانه نوجوان اصفهان، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت و معلمین برجسته مدارس برگزار شد.

وحدت میان نهادهای فعال دانش­ آموزی، هویت بخشی و ایجاد انگیزش در میان دانش­آموزان، فراگیری و شبکه ­سازی مدارس و دانش ­آموزان جهان اسلام، ترویج تعهد و تربیت اسلامی میان دانش­ آموزان از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود که با ارائه راهکارها و نقاط ضعف و قوت در این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهدی صفاری نیا؛ دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی (ص) ، در ابتدای این نشست به معرفی جایزه مصطفی (ص) و رویدادهای جانبی آن شامل مسابقه دانش­ آموزی نور پرداخت و توسعه علم و فناوری در سطوح مختلف علمی از دانش­ آموزی، دانشجویی، اساتید و دانشمندان را از اهداف این جایزه دانست.

علی قاسم زاده؛ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، در بخشی از این نشست به نقش جایزه مصطفی (ص) به تبیین شخصیت پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: جایزه مصطفی (ص) در خلال توهین­ها و تخریب­ها علیه پیامبر در کشورهای غربی به تنویر افکار جوامع دنیا در ترویج فرهنگ علم و علم ­آموزی در اسلام و سیره حضرت رسول (ص) می­پردازد.

شقایق حق جوی جوانمردی؛ رییس بنیاد نخبگان اصفهان، در سخنانی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی خود را آشنایی با جایزه مصطفی (ص) دانست و اظهار داشت: فعالیت­های علمی طبق تفکرات اسلامی باید فراگیری و همه­ گیری داشته باشد و جایزه مصطفی (ص) با ترسیم یک چرخه علمی، همه آحاد جامعه را در بخش­های مختلف در برمی­گیرد تا توسعه همه جانبه علم و فناوری را در جهان اسلام محقق کند.

محمدرضا عابدی؛ مدیر گروه فلسفه و تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان نیز در پایان در خصوص نتایج این نشست هم اندیشی عنوان کرد: هویت بخشی به نوجوانان جهان اسلام در چهارچوب ارزش­های اسلامی و ارتقاء سطح اعتماد به نفس آنها و جهت­ دهی نوجوانان جهان اسلام به سوی تاثیرگذاری در جامعه، دو محور اصلی در پرداختن به حوزه­ های دانش­ آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار