نماینده ایلام در مجلس هشتم شورای اسلامی:

برنامه بطحایی امکان حضور زنان را در سطوح مدیریتی فراهم می کند

نماینده ایلام در مجلس هشتم گفت: برنامه آقای بطحایی امکان حضور زنان را در مدیریت آموزش و پرورش در سطوح خرد، میانی و کلان فراهم می کند.

کد مطلب: ۶۵۴۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

داریوش قنبری در گفت وگو با خبرنگار پانا درخصوص برنامه های پیشنهادی سیدمحمد بطحایی برای وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: چند نکته اساسی در برنامه های ایشان جلب توجه می کند که نشان از اشراف آقای بطحایی به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: یکی از این موارد بحث نظام رفاهی فرهنگیان است که گرچه در دولت پیشین تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته اما این حوزه همچنان نیازمند توجه بیشتر است. بی شک توجه به رفاه و معیشت تولیدکنندگان علم و دانش تاثیرش را در توسعه کشور در آینده نشان خواهد داد و اگر ما به آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنیم توجه به رفاه فرهنگیان از شروط اساسی آن به شمار می آید.

تغییر وضعیت پیمانی به رسمی برای فرهنگیان انگیزه ایجاد می کند

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس هشتم به موضوع حضور زنان در سطوح مدیریتی به عنوان یکی از برنامه های بطحایی اشاره کرد و گفت: توجه به مدیریت زنان تنها در مقام وزارت تعریف نمی شود و توجه به حقوق زنان در مدیریت همه سطوح خرد و میانی و کلان جامعه باید مورد نظر باشد و برنامه آقای بطحایی امکان این حضور زنان را در مدیریت آموزش و پرورش فراهم می کند.

تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی در استخدام فرهنگیان از دیگر برنامه های بطحایی است که داریوش قنبری آن را دارای اهمیت برشمرد و گفت: این تبدیل وضعیت می تواند امیدواری و انگیزه برای تولید علم و پرورش دانش آموزان و توسعه علمی کشور را بیشتر کند.

اشراف بطحایی ناشی از تجربه است

وی یکی دیگر از موارد مهم برنامه بطحایی را همخوانی این برنامه ها با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: ایشان صحبت از روش های خلاقانه و تحول آفرین در آموزش و پرورش کردند. به نظر من آموزش و پرورش امروز در مواردی به روزمرگی درچار شده و نیاز است متناسب با تحولات روز جامعه بشری این وزارتخانه متحول شود و نگاه های سنتی از آن زدوده شود و دانش آموز ما از حفظ کردن اطلاعات به سوی خلاقیت برود.

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه آقای بطحایی نشان دهنده اشراف کامل ایشان به مسائل حوزه آموزش و پرورش است لذا با توجه به این اشراف که ناشی از تجربه گذشته است و برنامه ای که آقای بطحایی ارائه کردند می توانند در حوزه وزارتخانه موفق عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار