استان سمنان دارای ظرفیت های زیادی در زمینه مواد معدنی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان، استان سمنان را دارای ظرفیت های زیادی در زمینه مواد معدنی دانست و افزود: با فراوری موادمعدنی ارزش افزوده آن ها بالا رفته و فروش آن ها بهتر انجام می شود.

کد مطلب: ۶۵۴۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، بهروز اسودی، در نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در صنعت ایجاد اشتغال برای هر نفر با هزینه چهار تا پنج میلیارد ریال صورت می گیرد، اظهارداشت: در فرآیند اجرای طرح های توسعه واحدهای صنعتی با هزینه یک میلیارد و 580 میلیون ریال برای هر فرد در صنعت شغل ایجاد می شود.

به گفته وی استان سمنان از نظر ذخایر معدنی رتبه ششم کشور و در بخش صنعت رتبه شانزدهم کشور را داراست.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان از عزم مسئولان این استان برای حمایت از تولید خبر داد و گفت: باید همه توان استان را در راستای توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی به‌کار بگیریم تا با حداقل اعتبارات بیشترین فرصت‌های شغلی را در استان ایجاد کنیم.

اسودی، حیات صنعت را وابسته به آب دانست و گفت: بدون آب نمی توان کاری را انجام داد. 90 درصد از آب مصرفی استان سمنان در اختیار بخش کشاورزی بوده که باید در این زمینه تعادل بخشی صورت گیرد و باید آبی که از طریق الگوی کشت صرفه‌جویی شده، با تعیین تکلیف، به بخش صنعت واگذار شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حال حاضر در شرایط بحرانی آب قرار دارد، اضافه کرد: بسیاری از شهرک های صنعتی با تانکر آبرسانی می شود و برای افزایش اشتغال و توسعه صنعت و تولید در استان سمنان باید سهمیه آب بخش صنعت، معدن و تجارت افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان، با اشاره به اینکه در استان سمنان سه منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که این سه منطقه با مشکل تامین آب رو به رو بوده و راهگشای این مشکل، انتقال آب دریای خزر به سمنان است، اظهارداشت: در حال حاضر سرمایه گذاران بسیار زیادی وجود دارند که آمادگی سرمایه گذاری هستند، اما کمبود آب مانع بزرگی برای آنها است.

اسودی تصریح کرد: در حال حاضر 2 درصد از آب تولیدی استان سمنان در صنعت و 2 درصد در صنوف مصرف می شود که برای فراوری مواد معدنی و توسعه صنعت به 10 درصد آب نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار