مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز :

آزمونهای کارت شناسائی صنعتگری برگزار می شود

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز گفت :بیمه صنعتگری، صدور مجوز و پرداخت وام مشاغل خانگی از مزایای کارت شناسائی صنعتگری می باشد .

کد مطلب: ۶۵۴۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا فارس ؛ حمیدرضا هادی در گفت وگو با خبرنگار پانا گفت: آزمون کارت شناسائی صنعتگری با حضور مسئول و کارشناس صنایع دستی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در 11 رشته صنایع دستی در سرای فاتح و آموزشگاه سیمرغ با هماهنگی کارشناس محترم معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل سرکار خانم نیک نام در حال برگزاری می باشد.
حمیدرضا هادی گفت : در این آزمونها 31 نفر در رشته های گلیم بافی ، مشبک چوب ، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی ، سراجی سنتی ، مینای مس ، معرق چوب ، پته دوزی ، گره چینی ، رودوزیهای الحاقی ، قلاب بافی ، پیکر تراشی شرکت دارند .
وی افزود : پس از قبولی در آزمون عملی به متقاضیان کارت صنعتگری اعطا می گردد که از جمله مزایای این کارت برای صنعتگران : بیمه صنعتگری، تسهیلات ارزان قیمت برای خود اشتغالی ، صدور مجوز مشاغل خانگی و پرداخت وام مشاغل خانگی ، حضور در نمایشگاههای صنایع دستی می باشد .
مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نی ریزخاطر نشان کرد: آزمون صنایع دستی با حضور کارشناس معاونت صنایع دستی شهرستان حضور آزمونگران و با شرکت هنرمندان و صنعتگران رشته های صنایع دستی در حال برگزاری می باشد که طی سالهای گذشته با برگزاری دوره های آموزشی و آزمون، حدود 300 نفر از هنرمندان در این شهرستان موفق به دریافت کارت شناسائی در رشته های مختلف صنایع دستی شدند
هادی تصریح کرد : داشتن کارت مهارت به هنرجویان این امکان را می دهد تا در گرفتن وام و تسهیلات در زمینه صنایع دستی، بیمه و تاسیس کارگاه آموزشی و حتی شرکت در نمایشگاهها در اولویت باشند.
حمیدرضا هادی در خصوص هدف برگزاری این آزمونها بیان کرد : ترغیب هر چه بیشتر صنعتگران صنایع دستی، حفظ و احیا رشته های هنری منسوخ شده، فراهم‌آوردن بستری مناسب در زمینه تولید صنایع‌دستی و اشتغال، مزایا و تسهیلاتی برای دارندگان کارت صنعتگری، بالا بردن سطح کیفی محصولات صنایع دستی و در نهایت صدور کارت مهارت می باشد.
وی در پایان عنوان داشت : این آزمونها هر 3 ماه یکبار برگزار می گردد و متقاضیان می توانند با مراجعه به میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مزایای کارت شناسائی به این اداره مراجعه فرمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار