نعمتی: وزرای پیشنهادی از نقاط قوت کابینه دوازدهم هستند

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: انتخاب کابینه و وزرای پیشنهادی از نقاط قوت دولت دوازدهم به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۶۵۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، بهروز نعمتی در جلسه صبح امروز سه‌شنبه مجلس طی سخنانی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم اظهار کرد: بدون شک انتخابات از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که در طول ۳۸ سال توانسته ایم انتخابات‌هایی را به خوبی برگزار کنیم، آقای روحانی با بیش از ۲۴ میلیون رای رئیس جمهور شد و اکنون رئیس جمهور همه است.

وی افزود: وزرایی که از طرف دولت به مجلس معرفی شده‌اند از تجربیات خوبی برخوردار هستند و این تجربیات حتما برای شعارها و مطالبی که آقای روحانی در ایام انتخابات مطرح کرد، بسیار مفید است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اعتدال از شعارهای اصلی روحانی بود، گفت: انتخاب کابینه با توجه به شناختی که از این افراد داریم که همگی از چهره های خدمتگزار هستند از نقاط قوت به شمار می‌رود و اکثر وزرای پیشنهادی افرادی هستند که از نقاط قوت خوبی برخوردارند.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین بیان کرد: به عنوان نمونه آقای ظریف در وزارت خارجه اقدامات خوبی را در طول حیات دولت یازدهم انجام داده که به نتیجه رسید، همچنین آقای زنگنه وزیر پیشنهادی نفت هم از افراد زحمتکش و جهادگری است که تلاش‌های خوبی را نجام داده که نمونه اخیر آن قرارداد با توتال بوده و امیدواریم اینگونه موفقیت‌ها استمرار داشته باشد.

نعمتی ادامه داد: حفظ وزرای کارآمد دولت باعث شد پیشرفت های دولت یازدهم استمرار داشته باشد و ۹ وزیری که مجددا برای وزارتخانه‌ها معرفی شده‌اند امروز بار سنگین دولت دوازدهم روی دوش آنها است و وظیفه‌شان سنگین‌تر از گذشته می باشد زیرا باید شعارهایی که آقای روحانی مطرح کرده اند را در جهت عملیاتی شدن پیش ببرند.

نعمتی همچنین بیان کرد: از بین وزرای معرفی شده وزیر جوانی را برای تصدی وزارت ارتباطات به مجلس معرفی کرده اند که پیش از این معاون زیرساخت ارتباطات بوده و زحمات بسیاری را در این حوزه داشته است.

نعمتی اظهار داشت: در عرصه سیاست داخلی نیز وزرایی که معرفی شده اند انسان‌های باتجربه و توانمندی هستند که توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف اقدامات خوبی را انجام دهند که یکی از این افراد آقای رحمانی فضلی است که انتظار داریم حقوق شهروندی در وزارت کشور مورد توجه قرار گیرد و منشور حقوق شهروندی توسط وزارت کشور به خوبی انجام شود.

نعمتی با بیان اینکه واقع‌گرایی و واقع‌بینی از طرف دولت یک اصل مهم است، گفت: دولت حتما باید به صورت برنامه محور به موضوعات نگاه کند و به شعارهایی که در ایام انتخابات داده شد وفاداری داشته باشد. بعضا صدایی ناکوک از دستگاه‌هایی مانند وزارت اقتصاد و سلامت شنیده می‌شود که باید با یکدیگر کوک شوند و آقای روحانی مدیریت واحدی را در این دو مجموعه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار