فلاحت‌پیشه: سهم هر وزارتخانه برای ایجاد اشتغال مشخص نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید خود را متعهد به اجرای برنامه کلان کشور کنند، گفت که انتظار می‌رفت رییس‌جمهور در برنامه پیشنهادی‌اش فکری به حال تحزب، وضعیت بانک‌ها و جلوگیری از رانت‌ها می‌کرد.

کد مطلب: ۶۵۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس با عنوان مخالف کلیات برنامه هیات دولت پیشنهادی، گفت: بنده با اکثریت وزرای پیشنهادی موافق هستم اما بحثم بر سر اصل تفکیک قوا و توافق مجلس و دولت برای اجرای تعهدات مشترک و برنامه کلان است.

وی تاکید کرد که اگر مجلس و دولت با هم همراه و همکار نشوند همچون گذشته سیل تذکرات و سوالات از وزرا در مجلس را مشاهده خواهیم کرد.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه دولت در برنامه پیشنهادی خود انگار به اجبار از برنامه ششم نام برده است، گفت: کشور با مشکل بزرگی همچون ایجاد اشتغال دست و پنجه نرم می‌کند. اشتغال تعهد شرعی و قانونی است که انتظار می‌رود تک تک وزراتخانه‌ها برای آن برنامه داشته باشند و سهم هر وزارتخانه مشخص شود؛ از این رو باید از شعارهایی همچون مبارزه با فساد، ایجاد عدالت، اشتغال و مبارزه با قاچاق پرهیز کرد و وارد فاز عملیاتی شد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه دولت برنامه خود را مبتنی بر کاهش تصدی‌گری و حرکت به سمت دولت توسعه‌گرا عنوان کرده است، افزود: دولت توسعه‌گرا به معنای کاهش دخالت‌های دولت برای توسعه کشور است؛ حال اینکه دولت‌ها در کشورمان هرگاه در موضوعی دخالت کرده‌اند نتیجه منفی شده است. دولت به اسم توسعه‌گرایی دخالت می‌کند و در نهایت عده‌ای برای خود رانت ایجاد کرده که مشکلاتی به وجود می‌آورد. نمونه بارز آن را می‌توان در اجرای اصل 44 و خصوصی سازی دید.

وی با اشاره به مشکلات بانک‌ها، گفت: اکنون در بانک‌ها دو دسته فراریان بزرگ بانکی و ورشکستگان کوچک وجود دارد. 104 هزار میلیارد تومان طلب وصول نشده از بانک‌ها است که در این شرایط فراریان بزرگ بانکی کار خود را انجام می‌دهند و این تنها ورشکستگان کوچک هستند که برای گرفتن دو میلیون تومان وام یا وام ازدواج یا کشاورزی الافند و انگار برنامه روشنی برای آنها وجود ندارد.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: مشکل دیگر وضعیت احزاب در کشور است که هنوز احزاب در جمهوری اسلامی زیر پای جناح‌ها له می‌شوند آن هم بدین دلیل است که فضای سیاسی ما روشن نیست. لازم است برای این موضوع نیز برنامه مشخصی وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار