مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌‌شرقی خبر داد؛

شناسایی باندهای سوءاستفاده از کودکان کار در تبریز

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌‌شرقی از شناسایی باندهای سوءاستفاده از کودکان کار در تبریز خبر داد و گفت: این کودکان به جای امن با امکانات رفاهی مناسب منتقل می‌شوند.

کد مطلب: ۶۵۴۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی ، محسن ارشد زاده در رونمایی از خودروی طرح ویژه جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی با بیان اینکه در قانون کشور کار کودکان زیر 18 سال ممنوع است، اظهار کرد: اگر خانواده‌‌هایی نیاز مالی دارند باید این کودکان در یک محیط مطمئن و سالم زیر نظر خانواده و به صورت موقت مشغول کار و کمک باشند.

وی ادامه داد: کار کودکان زیر 18 سال ممنوع است چون آسیب‌‌های اجتماعی وجود دارد که کودکان به خاطر شرایط سنی در معرض آن قرار می‌گیرند، خیابان و میادین که محل اصلی کار این کودکان است آسیب‌‌های اجتماعی زیان آوری را دارد.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص مرکز ساماندهی و رفاه کودکان کار بیان کرد: این مرکز از سال 94 شروع به فعالیت و ساماندهی کودکان کار کرده است.

وی افزود: در چند ماه اخیر تعداد این کودکان افزایش یافته است و در حالی که سال گذشته شصت نفر از این کودکان جمع آوری شده بودند از ابتدای امسال 33 نفر از کودکان کار توسط بهزیستی جمع آوری و ساماندهی شده‌‌اند.

ارشد زاده با اشاره به همکاری بهزیستی با نیروی انتظامی، آموزش وپرورش و دیگر سازمان ها برای جمع آوری کودکان کار، عنوان کرد: در حدود ده سال است که طرح جمع آوری کودکان اجرا می‌شود اما یک ماهی است خودروی طرح ویژه جمع آوری و ساماندهی کودکان کار به همراه یک تیم همراه در سطح شهر تردد می‌کند.

وی اذعان داشت: کودکانی که اقدام به دستفروشی می‌کنند به این مجموعه منتقل می‌شوند که فضایی مجهز و بهداشتی با امکانات رفاهی مناسب است اما متاسفانه عده‌‌ای از شهروندان به این مسئله آگاه نیستند و از اقدام بهزیستی جلوگیری به عمل می‌‌آورند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌‌شرقی احساسات و نگرانی مردم را به جا دانست و ادامه داد: چون شهروندان نمی‌دانند که بهزیستی این کودکان را به کجا منتقل می‌کند نگرانی دارند و تقاضا می‌کنند اجازه دهید این کودکان به کارشان ادامه دهند ولی ما این کودکان را جمع آوری کرده و مشاورانی با خانواده‌های آنها صحبت می‌کنند تا کمک های مالی به این خانواده‌ها انجام بگیرد.

وی مطرح کرد: متاسفانه درآمد بالای این کودکان باعث شده است بعضی از خانواده‌ها کودکان را مجبور به کار کنند و از سوی دیگر باندهایی تشکیل شده است که با سودجویی از کودکان به صورت روزانه پولی به آنها می‌دهند و از آنها سواستفاده می‌کنند.

محسن ارشد زاده با اشاره به این موضوع که خانواده این کودکان تعهد می‌دهند که این مسئله تکرار نشود،خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق بارها صورت بگیرد و خانواده‌‌ای کودکی را مجبور به کار کند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی مدعی شد: باندهایی در پشت پرده کار کودکان قرار دارند که سرنخ های آنها مشخص شده است و به زودی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ارشدزاده با بیان اینکه زیبایی شهر تنها به آسفالت و فضای سبز نیست، تصریح کرد: در آستانه تبریز2018 افزایش متکدیان و کودکان کار چهره بدی به گردشگران معرفی خواهد کرد وگردشگران فکر خواهند کرد که نمیتوانیم مشکلات استان خودمان را حل کنیم.

وی شماره تماس های 110،137،123برای معرفی کودکان کار را به مردم معرفی کرد و ابراز کرد:شماره 35400400برای تماس با مرکز ساماندهی ورفاه کودکان کار وخیابانی است تا همکاران ما در سریع ترین زمان این کودکان را به مرکزی امن منتقل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار