حافظی:

حساب های سازمان بازنشستگی شهرداری تخلیه شده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه حدود 28 میلیارد تومان از حساب های سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برداشت شده است، افزود: درباره تخلیه کردن موجودی چهار حساب این سازمان توضیح داده شود.

کد مطلب: ۶۵۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود و با بیان اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری در سال‌های گذشته بدون دریافت مجوز از شهرداری، چند حساب بانکی افتتاح کرده است، اظهار کرد: این حساب ها در بانک تجارت شعبه رودکی تهران افتتاح شده که به تازگی نیز موجودی این حساب‌ها تخلیه شده و حتی به حساب سازمان بازنشستگی واریز نشده است.
وی با بیان اینکه بر حسب اطلاعات غیررسمی که وجود دارد حدود 28میلیارد تومان موجودی این حساب ها بوده است، اعلام کرد: شماره حساب‌ اول 328503819 ، حساب دوم 32503689 ، حساب سوم 151774172 و حساب چهارم 151721761 بانک تجارت شعبه رودکی به نام سازمان بازنشستگی شهرداری است. مطالبه‌ای که از آقای شهردار در قالب تذکر داریم این است که مجوز افتتاح این حساب ها و پرینت ورودی و خروجی این حساب‌ها را به شورا ارائه دهند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین ادامه داد: شهردار مکاتبه‌ای با رئیس شورای شهر به تاریخ 03/04/1396 باستناد تفاهم نامه یکپارچه‌سازی فرآیند حسابرسی داشته است که در این باره مواردی باید عنوان شود. در تاریخ 19/08/1394 بین شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران برای یکپارچه‌سازی حسابرسی، تفاهم نامه ای مبادله می‌شود که حدود 40 روز بعد و پس از مطلع شدن اعضای شورا از محتوای آن، این تفاهم نامه با 20 امضای اعضای شورا مورد اعتراض واقع می‌شود زیرا این تفاهم‌نامه باعث می‌شود جنبه نظارتی شورا که در قانون، صراحتا یکی از کارویژه‌های اختصاصی شوراست، مخدوش شود.
حافظی با بیان اینکه به دلیل این اعتراض و مکاتباتی که انجام می شود، مهندس چمران متن تفاهم نامه را در صحن به رای گذاشته و نهایتا این تفاهم نامه ابطال می گردد، گفت: طبق مصوبه شورا این تفاهمنامه باطل تلقی شده اما در مکاتبات اخیر آقای شهردار با رئیس شورا به این تفاهم نامه استناد شده است لذا پیشنهاد می شود شهردار تهران در مکاتبات با شورا دقت نظر بیشتری داشته باشد که سوءبرداشت‌ ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار