قاتلاني که ١٣ مرد را در گلستان کشته بودند محاکمه شدند

عاملان قتل هاي سريالي گلستان در دادگاه انقلاب گرگان به اتهام محاربه محاكمه شدند.

کد مطلب: ۶۵۳۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان گلستان: عاملان قتل هاي سريالي گلستان در دادگاه انقلاب گرگان به اتهام محاربه محاكمه شدند. متهمان مرتكب قتل ١٣ نفر شده بودند. رسيدگي به اين پرونده از اوايل بهار سال ٩٤ و به دنبال سرقت مسلحانه خودروي پرايدي و قتل راننده در دستور كار پليس گلستان قرار گرفت.

با بررسي دوربين هاي مداربسته مشخص شد یک مرد سلاح به دست، فرد زخمی را از خودرو بیرون آورده و کنار جاده رها کرده و دو فرد دیگر که سوار موتورسیکلتی بودند، اطراف خودرو پرسه زده سپس خودرو را سرقت کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد با این سلاح چند فقره سرقت و قتل‌های دیگر در محله‌های مختلف شهرستان‌های گرگان، کردکوی، علی‌آباد، گنبدکاووس، خان ‌ببین و دلند رخ داده است.

یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد. بررسی‌ها نشان داد، این فرد از سال 1378 تاکنون همراه فرزندانش و فردی دیگر اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرده که در یک عملیات ضربتی سه متهم دیگر هم دستگیر شده و در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند. اعضای این باند در بازجویی‌ها به 13 فقره قتل با انگیزه سرقت در سطح استان گلستان اعتراف کردند.

یکی از متهمان به نام حسین که 11 فقره از قتل‌ها را انجام داده است، در بازجویی‌ها گفت: سال 1378 در اولین جنایت با یکی از دوستانم برای تسویه‌حساب مردی بی‌گناه را اشتباهی کشتیم. بعد از این ماجرا سرقت‌ها و قتل‌هایم را آغاز کردم. من تعدادی از سرقت‌هایم را به کمک دوستم حسین و تعدادی را به کمک دیگر اعضای باند انجام دادم. در جریان سرقت‌هایمان که مربوط به سال‌های 78 تا 87 بود، این افراد را کشتم و خودرو، موتورسیکلت، گوشی و اموال دیگرشان را دزدیدم.

با توجه به حساسیت این پرونده، به صورت فوق‌العاده به آن رسیدگی و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان گلستان ارسال شد. قضات دادگاه پس از بررسی پرونده، اقدامات مجرمان را از مصادیق محاربه تشخیص داده و پرونده را برای رسیدگی به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارسال کردند.

رئيس كل دادگستري گلستان از آغاز رسيدگي به اين پرونده خبر داد و گفت: چند جلسه دادگاه در دادگاه انقلاب برگزار شده و ادامه دارد. هادي هاشميان خاطر نشان كرد: تعداد زياد متهمان جلسات دادگاه را طولاني كرده و پس از اخذ دفاعيات متهمان حكم صادر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار