نخبه ها برای کشور نعمتند و جامعه را به جلو می برند

فرماندار کاشمردر جمع علاقمندان کتاب و کتابخوانی که درافتتاحیه اولین کتاب خانه خیر ساز مدرسه ای شهرستان کاشمر برگزار شده بود از درخشش خیرین در امر مدرسه سازی و کتابخانه و در کارهای خوب و عام المنفعه و ثمره شیرین در این باره خبر داد

کد مطلب: ۶۵۳۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی؛ محمدحسن فرهادی فرماندار کاشمر به عنوان سخنران در این مراسم نگاه همراه مدیریت آموزش وپرورش معاونان , مدیران پایه کار و معلمین پرکار را عامل شادابی و خوشحالی دراین روز ها دانست و گفت: در این چهار سال خوشبختانه آموزش وپرورش در حد بضاعت خود ،خوش درخشیده ،و ما نتیجه این درخشش را این روزها به چشم می بینیم .به گونه ای که آمار قبولی در کنکور در رشته های کلیدی از سال ۹۳تا سال جاری از ۱۷به ۷۰نفر رسیده که در این نتیجه تلاش و برنامه ریزی و مدیریت خوب و بجاست.
ایشان هم چنین به عنوان فرماندار از زحمات همه کسانی که در این راه زحمت کشیدند تشکر کرد و ضمن تبریک به خانواده های آنها برایشان آرزوی موفقیت نمود.

فرماندار کاشمر ضمن افتخار از اینکه مقام معظم رهبری لقب دانشمند را به دکتر روحانی دادند گفت :ما افتخار میکنیم وقتی رئیس جمهور کشورمان صحبت می کنند ،لذت می بریم و یک سرو گردن بالا می رویم .وقتی ۱۱۰ کشور در مراسم تنفیذ رئیس جمهور کشورمان صحبت می کنند،این سنبل اقتدار یک کشور است.

وی همچنین از کتاب دکتر شمس و کار های بیو شیمی ایشان را یاد آور شد و ایشان را مایه افتخار مطرح کردو گفت که نخبه ها نعمتند و جامعه را به جلو می برند و باید جامعه را طوری محیا کنیم که لحظه به لحظه تعداد نخبه ها افزایش پیدا کنند ،چرا که آنها پزشکان متعهد جامعه می شوند و اینها آدمها شریفی هستند که صادقانه و با تواضع به مردم خدمت می کنند و ان شاء ا... در آستانه هفته دولت در کاشمر ۱۶ متخصص پایه کار به مدت ۳ روز در رشته های مختلف خدمات صادقانه به مردم خواهند داد .

فرهادی کتاب را مظهر دانایی مطرح کرد و گفت رفتار های مطلوب در اثر مطالعه ایجاد می شود .در آدم های اهل کتاب و اهل دانش ، پیری نمی بیند.وقتی الهی قمشه ای صحبت میکند ، از ابتدا تا انتها قدرت کلامش آدم را میخکوب میکند و به وجد می آورد.
ایشان در ادامه خاطر نشان کردند که الان در دنیا نتوانستند نقش معلم را حذف کنند چون بسیاری از کشور ها فکر می کردند با دانش تکنولوژی می شود مدارس را حذف کرد و نیازی به معلم نباشد و آموزش از طریق تلگرام و شبکه های مجازی تدریس بشه. گر چه در خیلی از قسمتها موفق هستیم ولی چهره معلم نقش ویژه در دنیا داردوقابل حذف نیست. چرا که نقش چهره به چهره معلم نتیجه مطلوب دارد.

ایشان همچنین به وجود آمدن داعش را نتیجه جهل و نادانی کشور هایی دانسته که اهل کتاب نیستند مثل عربستان که با تفکر بسیار پایین وهابیت به دلیل محدودیت علم که حتی به زنان اجاره رانندگی و رای نمیدهند ،نشان از توسعه نیافتگی فکری است. و این عقب ماندگی فکری است که باعث می شود آنها کارهای کثیفی را انجام دهند و پیش چشم جهانیان سر جوان رعنا را جدا کنند . آدم وحشت می کند از این همه جهل و نادانی.

فرهادی از اینکه کتاب در سبد زندگی مردم کاشمر فرود پیدا کرده ابراز خوشحالی نمود و گفت راه مبارزه با جهل و نادانی این است که لحظه به لحظه جامعه را توانمند کنیم . تعداد کتابخانه ها را زیاد و مطالعه کتاب و کتابخوانی را افزایش دهیم .

گفتی است در پایان ضمن اینکه اعلام داشت که در این مراسم به عنوان مهمان و برای همدلی حضور داشته وبه عنوان سخنران آمادگی سخنرانی نداشت به مدیریت آموزش وپرورش، معاونان و دیگر عزیزان آموزش وپرورش وهم چنین به خانواده شهیدان توانگر خسته نباشید و خداقوت گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار