مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش:

اردوی دانش آموزی مناطق مرزی با محوریت آسیب‌های اجتماعی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگی،هنری،اردوها و فضاهای پرورشی وزارت گفت: ما همه ساله این اردوها را با برنامه‌های متنوع برگزار می‌کنیم که امسال نیز دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی گرد هم آمدند تا با محوریت آسیب‌های اجتماعی در مناطق مرزی بیشتر با فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی آشنا شوند.

کد مطلب: ۶۵۳۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، علی رمضانی در مراسم آغازین چهاردهمین دوره اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در اردوگاه مقدس اردبیلی اظهار کرد: ما همه ساله این اردوها را با برنامه‌های متنوع برگزار می‌کنیم که امسال نیز دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی گرد هم آمدند تا با محوریت آسیب‌های اجتماعی در مناطق مرزی بیشتر با فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی آشنا شوند.
رمضانی از نفوذ فرهنگی بیگانگان در فضاهای آموزشی و تربیتی نگران هستیم و از این بابت روی دانش‌آموزان و هدایت صحیح و درست اعتقادات آنها برنامه‌ریزی انجام دادیم، گفت: بزرگترین آسیب و تهدیدی که دانش‌آموزان را در مناطق مرزی با دغدغه جدی روبه‌رو کرده است حضور برخی گروه‌های تندرو و غیردینی است که ممکن است برای رشد و تعالی ذهنی و اعتقادی دانش‌آموزان آسیب وارد کند که از همین‌رو ما با برگزاری چنین اردوهایی سعی می‌کنیم تهدیدها و برخی نفوذهای مرزی را در این برنامه‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
وی به وجود 17 استان مرزی کشور اشاره کرد و گفت: ما در بخش دختران اردوی تربیتی و پرورشی را در اردوگاه باهنر تهران برگزار کرده و اردوی پسران را در شهرهای اردبیل و نیشاپور در حال برگزاری داریم.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت هدف از برگزاری این اردوها را ارتقای توانمندی و مهارت دانش‌آموزان در حوزه‌های تربیتی، پرورشی و فرهنگی اعلام کرد و گفت: قطعا با روش‌های مناسب درصدد رفع آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی برای دانش‌آموزان مرزنشین هستیم تا بتوانیم سلامت ذهنی و اعتقادی آنها را به نوعی تامین کنیم.
رمضانی با بیان اینکه دانش‌آموزان مرزی در این دوره‌ها از این اردوها با تهدیدهای سلفی‌گری آشنا می‌شوند، اظهار کرد: در این برنامه سعی شده است با همکاری سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و همچنین بسیج دانش‌آموزی برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا با بهترین شرایط دانش‌آموزان با تهدیدها و برخی دغدغه‌هایی که در باب تربیتی و پرورشی‌شان وجود دارد آشنا شده و درصدد دفع این تهدیدها باشیم.
وی افزود: 265 دانش‌آموز از هشت استان مرزی کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و کردستان، خوزستان در این اردو گردهم آمدند تا به مدت چهار روز در قالب کارگاه‌های ویژه آموزشی با حضور اساتید مجرب بر توان علمی و مهارت زندگی خود همراه با برنامه‌های شور و نشاط بیفزایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار