عضو مجلس خبرگان رهبری:

خدمتی مقدس تر از باز کردن گره مشکلات مردم وجود ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی ماموریت های سنگینی را در خدمت به پاک ترین و ضعیف ترین قشر و نهادهای جامعه دارا می باشد.

کد مطلب: ۶۵۳۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، آیت ا... هاشم هاشم زاده هریسی در نشست شورای هماهنگی مدیران ادارات و سازمانهای تابعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ماموریت ها و وظایف سنگینی را در خدمت به پاک ترین و موثرترین قشر و نهادهای جامعه را بر عهده دارد و این مسئولیت از بزرگترین خدمتها و خدمت به این قشر ارزشمند جامعه عبادت محسوب می گردد.

وی با اشاره به جایگاه هریک از مدیران در حل مشکل مردم افزود : کل ماموریت های این وزارت خانه با دستان شما مدیریت می گردد و با ید قدر این فرصت و عنایت الهی را بدانیم و در راستای خدمت صادقانه به مردم تلاش کنیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان نکاتی اخلاقی از آیات و روایات قرآنی افزود : انسان همواره از منزلت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده است و تا جایی که خداوند متعال انسان را خلیفه اله نامیده است و برخی از آنان را که در پیشگاه خداوند قرب و منزلت بالایی دارند برتری داده و مسولیت های آنان را درقبال سایر انسانها بیشتر نموده است.

آیت ا... هریسی ادامه داد: مسئولیت شما بسیار سنگین است خداوند متعال این مسئولیت و ماموریت و مقام را به شما ارزانی داشته است و این امتیاز و این مسئولیت امتحان و آزمایشی است که باید با خدمت به مردم بتوانیم شکر عمل خوب و این مقام و مسئولیت را که ارزانی داشته است را بجا آوریم. چرا که عمل خوب در شکرگزاری است و عمل بد در ناسپاسی است.

وی با حدیثی از حضرت امام حسین (ع) حفظ کرامت ، عزت مردم را امری ضروری دانست و بر حل مشکلات و رفع نیاز های آنان در مسئولیتی که بر عهده ما نهاده شده است تاکید کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد خدمت رسانی در دین مبین اسلام خدمت به مردم را عبادتی بزرگ عنوان کرد و افزود: خدمتی مقدس تر می شود که گره از مشکلات مردم باز کنیم .

وی ادامه داد : نه گفتن هنر نیست و بله گفتن شاید سخت باشد ولی گشودن درها و بازکردن گره ها هنر بزرگی است که مردم شادمان بروند و کرامت و عزت آنان حفظ گردد.

آیت ا... هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح ابعاد مختلف دیدگاههای اسلام افزود: اسلام فرهنگ زیبایی است، فرهنگ متعالی اسلام محبت ، تکریم و احترام به همنوع و خدمت به دیگران را سفارش کرده است و هرکسی را که خداوند متعال به او کرامتی را لطف و عنایت کرده است واجب است که کرامت و اکرام و احترام مردم را رعایت کند و هر کس مقامش بالاتر رفت باید درد مردم را بیشتر بداند و بشناسد.

وی به ابعاد معنوی شکرگذاری اشاره نموده اظهار داشت : شکر 3معنادارد شکر واجبه یعنی اینکه قدر نعمتی که خداوند به ما ارزانی داشته است را بدانیم و واجبات را بجا آوریم شکر زبانی اینکه از محبت های که در حق ما می شود شکرگذار باشیم و شکر عملی یعنی اینکه آن نعمتی که به ما داده شده است را در جای خود بکار ببریم. دست را داده است تا دست کسی را بگیریم تا بلند شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار