رئیس دانشگاه شهید رجایی:

آموزش و پرورش، مدیری توانمند مثل بطحایی می خواهد؛ نه اقتصاددان

رئیس دانشگاه شهید رجایی گفت: وزیری که از جنس سیستم آموزش و پرورش باشد بهتر می تواند سیاستهای کلان حاکمیت را در بدنه اعمال کند و موفق تر باشد.

کد مطلب: ۶۵۳۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا عظمتی در گفت‌وگو با پانا در مورد معرفی سیدمحمد بطحایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم اظهارداشت: وزیر آموزش و پرورش حتما باید از درون نظام تعلیم و تربیت انتخاب شود.این دستگاه که وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده جامعه را برعهده دارد نیازمند سکان‌داری است که از درون سیستم انتخاب شده تا بتواند با شناخت دقیق مشکلات و آسیب شناسی دستگاه در سایه مدیریت کلان کشور به هدایت این کشتی بپردازد.

وی افزود: چنین وزیری چون از جنس سیستم است می تواند مقبولیت و پذیرش بدنه آموزش و پرورش را به دست آورد لذا بهتر می تواند سیاست های کلان حاکمیت را در بدنه اعمال کند.

رئیس دانشگاه شهید رجایی داشتنِ کارنامه خوب را از دیگر خصوصیات وزیر آینده برشمرد و ادامه داد: ویژگی ضروری دیگر وزیر آموزش و پرورش آشنایی او با اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت کشور و در راس آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که از مطالبات مقام معظم رهبری است و وزیر باید به اجرای سند اهتمام داشته باشد.

وزیر باید تعامل سازنده با دولت و مجلس داشته باشد

عظمتی یکی دیگر از ملزومات کلیدی وزیر آموزش و پرورش را هماهنگی او با دولت دانست و گفت: وزیر باید مورد حمایت ارگان ها، وزارتخانه ها و کل دولت باشد و همچنین باید بتواند تعامل سازنده ای با مجلس برقرار کند تا بتواند به رفع موانع و خلاءهای موجود در قوانین و مقررات در حوزه آموزش و پرورش بپردازد.

مدیر می خواهیم نه اقتصاددان!

وی ضمن ابراز مخالفت با کسانی که مشکلات آموزش و پرورش را تنها مشکلات مادی می دانند خاطرنشان کرد: مشکل نظام تعلیم و تربیت تنها مشکلات مادی نیست. مهم توجه و شأن و منزلتی است که این دستگاه باید در جامعه داشته باشد. اینکه عده ای فکر می کنند وزیر بعدی باید اقتصاد آموزش و پرورش را هدف قرار دهد غلط است. ما برای رفع مشکلات موجود در آموزش و پرورش اقتصاددان نمی خواهیم، وزیری مدیر و مدبر می خواهیم تا بر نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدهای دستگاه واقف باشد و این میسر نمی شود مگر اینکه راهبر و هدایتگری برخاسته از درون سیستم داشته باشد.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی اظهارداشت: فکر نکنیم وزیر باید همه کارها را انجام دهد. دستگاه تعلیم و تربیت به کل نظام جمهوری اسلامی وابسته است و حوزه های فرهنگی چون صداوسیما، وزارتخانه های فرهنگی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد و دستگاه های اجرایی کشور باید به این دستگاه کمک کنند تا آموزش و پرورش بتواند به نحو احسن به تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه بپردازد.

وی گفت: به طور کلی نظرم روی معرفی آقای بطحایی برای وزارت آموزش و پرورش مثبت است و امیدوارم وی بتواند دوره موفقی را در این وزارتخانه سپری کند.او تمام سلسله مراتب را پشت سر گذاشته تا به این مرحله رسیده و این مساله خیلی مهمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار