فرمانده سپاه استان قم

روحیه ایثار و شهادت نباید در جامعه تضعیف شود

سردار «غلامرضا احمدی» با اشاره به ضرورت غبارروبی از چهره فرهنگ دفاع مقدس گفت: نباید روحیه ایثار و شهادت در جامعه فروکش کند و تضعیف شود.

کد مطلب: ۶۵۲۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: علت و بانی و منشاء ساخت بناها و یادمان های مرتبط با حوزه دفاع مقدس در اصل شهدا هستند و از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت دست گیری خواهند کرد و ان شاءالله خدمات دست اندرکاران موزه موجب باقیات الصالحات خواهد بود.

وی با اشاره به سخن گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس هم زمانش و هم مکانش یک قطعه بهشتی است، افزود: ایشان شلمچه را نیز مکانی توصیف فرمودند که خیل عظیمی از ملائک فوج فوج در قتلگاه شهیدان فرود می آیند و تبرک می جویند در حالی که هبوط ملائک و طواف و تبرک مزاری به جز ائمه طاهرین(ع) سفارش نشده و این، نشان از اهمیت و معنویت زیارتگاه هایی همچون یادمان شهدای شلمچه می باشد.

فرمانده سپاه استان قم ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ساخت موزه برای این است که آیندگان به عظمت کار امام عزیز و شهدای والامقام پی ببرند و بخصوص اینکه موزه قم، علاوه بر دفاع مقدس به حوزه انقلاب اسلامی هم اختصاص یافته کار بزرگی است و تکلیف مسئولان را در این زمینه مضاعف می کند.

وی ادامه داد: هر کسی در این مسیر گام بر می دارد، در واقع به خودش خدمت می کند زیرا شهیدان نیازمند این اقدامات ما نیستند و ان شاءالله اعمال مخلصانه دوستان موجب آشنایی بیشتر مردم با حماسه آفرینی ها و خالقان حماسه های دوران انقلاب و دفاع مقدس شود.

احمدی مردم قم را از دوران آغاز و رشد نهضت اسلامی و سال های انقلاب و دفاع مقدس، همراه و وفادار نظام اسلامی و ولایت فقیه خواند و گفت: قم جزو استان های برتر در این زمینه است و باید خداوند منان را به خاطر این نعمت بزرگ، ستود.

عضو هیئت امنای موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم در ادامه به بحث موزه آرایی اشاره و ابراز کرد: تشکیل گروه های اندیشه ورزی که بتوانند از طریق قالب های هنری و تجسمی، مخاطبان را به زیباترین و روان ترین وجه به محتوا و حال و هوای موزه و فرهنگ ایثار و شهادت پیوند دهند، از ضروریات چیدمان محتوای آن محسوب می شود.

وی با اشاره به این موضوع که حضرت زینب(س) توانستند با وقایع یک نصف روز عاشورا اسلام را زنده نگهدارند، افزود: طبق فرموده مقام عظمای ولایت، فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس نیز می تواند نیازهای فرهنگی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا سالیان سال و تا دوران ظهور حضرت حجت(عج) تامین کند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) تاکید کرد: البته این موضوع الزماتی نیز دارد و آن اینکه بتوانیم گنجینه نهان دفاع مقدس را کشف کنیم و غبار فراموشی را از چهره آن بزداییم تا زیبایی هایش را به مخاطبان منتقل نماییم.

وی همچنین مطالعه وصیتنامه های شهدا را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: باید ارزش هایی همچون تامل در وصیتنامه های شهدا و سفر به اردوهای راهیان نور و نیز دستگیری شهدا از زائران مزارشان را به افراد جامعه ای که بخش اعظم وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند، معرفی کنیم.

احمدی فرصت جمع آوری و ثبت خاطرات انقلاب و دفاع مقدس را ناکافی و گذرا دانست و یادآور شد: همه ما در این راستا مسئولیت داریم زیرا در سال های بعد، جمع زیادی از والدین معظم شهدا و صاحبان حماسه ها شاید حضور نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ساخت یادمان های شهدا و موزه در واقع استمرار روحیه ایثار و فداکاری در جامعه است و نباید اجازه دهیم این روحیه در جامعه فروکش کند و تضعیف شود زیرا در آن صورت، دشمن دست از سر ما بر نخواهد داشت.

دفاع مقدس جلوه زیبای هنرنمایی بشر در دامان الهی بود

حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم نیز در حاشیه بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اظهار داشت: جنگ ما یکی از بهترین و بزرگترین هنرنمایی های بشر در دامان خدا و اولیای الهی بود.

وی افزود: جنگ هشت ساله به جهت برخورداری از همین انگیزه و ریشه الهی تبدیل به «هشت سال دفاع مقدس» شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد: امروز باید آن هنرنمایی های مردان بزرگ در دوران دفاع مقدس را با قالب هایی هنری و جدید به نسل هایی که دوران حماسه و ایثار را درک ننموده اند، انتقال داد تا آنان نیز بتوانند همانند رزمندگان اسلام، آموزه های فرهنگ ایثار و شهادت را لمس و در ابعاد مختلف زندگی خود بهره برداری و پیاده سازی نمایند.

وی با اشاره به روند احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس در استان ابراز داشت: موزه یکی از راه هایی است که می تواند جلوه های رشادت ها، فداکاری، حماسه و جانفشانی های رزمندگان اسلام و شهدای عزیز را به عنوان فرزندان امام و انقلاب در معرض عموم مخاطبان قرار دهد.

اکبری تاکید کرد: موزه فقط به ساختمان و محوطه نیست بلکه باید طوری ساخته شود که بتواند در ضمن محوطه سازی و موزه آرایی، حامل پیام های عمیقی از آرمان ها و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس باشد.

یادآور می شود: در ابتدای این بازدید، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم ضمن تاکید بر همگانی بودن حماسه دفاع مقدس، بر مطالبه تسریع در ساخت آن از سوی نهادهای ذیربط بخصوص سپاه، گزارشی از ساختار هیئت امنایی بنیاد و موزه و نحوه گردش چرخه مسائل اعتباری و اجرایی آن ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار