مهدی دادرس در گفت و گو با پانا:

فیفا در موضوع ورود سیاست به فوتبال شوخی ندارد/ برخی عاشق تیتر شدن هست

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال معتقد است ماجرای مسعود شجاعی و احسان حاج صفی باید عاقلانه تر مورد بررسی قرار می گرفت.

کد مطلب: ۶۵۲۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

مهدی دادرس در گفت و گو با پانا درباره ورود فیفا به موضوع محرومیت احتمالی مسعود شجاعی و احسان صفی از حضور در تیم ملی ایران گفت: نمی دانم چرا برخی از ما ایرانی ها اینقدر هیجان را دوست داریم. من همان زمانی که این دو ملی پوش فوتبال کشورمان در آن بازی حضور پیدا کردند پیش بینی این روز را کرده بودم که موضوع به فیفا کشیده شود.

وی ادامه داد: چند ساعت بعد از اینکه این دو نفر در بازی حاضر شدند دو فضا را در جامعه دیدیم. اول فضایی بود که فدراسیون و وزارت ورزش ایجاد کردند که درباره آن حرف خواهم زد و دوم فضایی بود که برخی دوستانی که دچار جوگیری شده بودند و همه ما می دانیم چرا آن حرف ها را زدند، ایجاد کردند و به سرعت پای شهدا را به میان کشیدند.

دادرس در توضیح اقدام فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش گفت: بعد از حضور شجاعی و حاج صفی در آن دیدار فدراسیون و وزارت ورزش کار عاقلانه ای انجام دادند و با صدور بیانیه ای منطقی تصمیم گیری درباره این موضوع را به حضور این دو نفر در ایران موکول کردند که نشان می داد قصد دارند با مدیریت کار را پیش ببرند و از جوگیر شدن جلوگیری کنند.

وی افزود: روال داشت منطقی و معقول پیش می رفت اما مصاحبه آقای داورزنی کار را پیچیده کرد. من با شناختی که از داورزنی دارم واقعا از این مصاحبه و اظهار نظر عجولانه تعجب کردم. وزارت ورزش نباید به این صورت و به طور علنی وارد ماجرا می شد تا فیفا هم از موضوع خبردار شود و ایجاد حساسیت کند. امکان این وجود داشت که موضوع را به شکل بهترین مدیریت کرد و وزارت ورزش به جای ورود مستقیم از فدراسیون درخواست می کرد تا این ماجرا را بررسی کند. به نظر من داورزنی نباید آن مصاحبه را انجام می داد تا واکنش ها به فضای مجازی کشیده شود و نهایتا فیفا هم موضوع را بفهمد و از فدراسیون فوتبال ما توضیح بخواهد.

دادرس ادامه داد: متاسفانه بعضی ها عادت کرده اند شور حسینی بگیرند و تا اتفاقی بر خلاف میل شان افتاد از خون شهدا و اسلام و انقلاب حرف بزنند. البته روی حرفم به هیچ عنوان آقای داورزنی نیست، همانطور که گفتم من از داورزنی شناخت دارم و هنوز هم از اظهار نظرش متعجبم. روی حرف من با آقایانی است که عاشق تیتر روزنامه شدن هستند و می خواهند از آب گل آلود برای مقاصدی که همه می دانند چیست ماهی بگیرند. آقایان طوری برخورد می کنند که انگار اولین بار است چنین اتفاقی رخ داده و یک ایرانی با فردی از رژیم صهیونیستی روبرو شده است. در همین چند روز عکس هایی را در فضای مجازی دیدیم که نشان می داد فلان مدیر هم قبلا با فردی از رژیم صهیونیستی دیدار داشته است اما آب از آب تکان نخورده و کسی ناراحت خون شهدا نشده است.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پایان گفت: به هر حال مصاحبه آقای داورزنی کار را به جایی رسانده که فیفا به موضوع حساس شده است و اگر این روال ادامه داشته باشد برای ما تبعات سختی دارد. آقایان باید بدانند فیفا با کسی شوخی ندارد و به محض اینکه حس کند سیاسیون در فوتبال کشور دخالت می کنند به ماجرا ورود کرده و فوتبال مان را تعلیق می کند. کاش کمی با مدیریت بهتر و عاقلانه تر برخورد می شد که به اینجا نمی کشید اما هنوز هم دیر نشده و می توان از بحرانی تر شدن ماجرا جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار