نام نویسی دانش آموزان البرزی با رعایت شاخص ها در مدارس

مدیر کل آموزش و پروش البرز گفت: مدارس باید نام نویسی از دانش آموزان را با رعایت شاخص های 14 گانه تعیین شده برای سال تحصیلی 97-96 در این استان انجام دهند.

کد مطلب: ۶۵۲۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان البرز، خسرو ساکی گفت : نحوه نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 96-97 برای اطلاع و اقدام به اداره ها ی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان البرز در هیجدهم خرداد ماه 96 ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق مسئولیت اجرا ی فرآیند ثبت نام دانش آموزان و نظارت بر آن را بر عهده دارند، اظهار کرد: انتظار می رود مدیران مدارس نسبت به رعایت ضوابط ، مقررات و دستورالعمل های ارسالی دقت لازم را داشته باشند.
وی بیان کرد: گروه های نظارت بر اجرای این 14 شاخص مهم در فرآیند ثبت نام مدارس در روز های دوشنبه و چهارشنبه تا پایان شهر یور ماه 96 از مدارس استان البرز بازدید می کنند.
وی با بیان اینکه رعایت نکردن این شاخص ها در مدارس تخلف محسوب می شود، خاطر نشان کرد: مهمترین شاخص فرآیند ثبت نام در مدارس البرز را ممنوع بودن دریافت هر گونه وجه هنگام ثبت نام به جز مبلغ 7500 ریال حق بیمه در مدارس دولتی تشکیل می دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: نصب پوستر ستاد ثبت نام به همراه شماره تلفن واحد های پاسخگو از تمام مقاطع نیز باید در معرض دید اولیای دانش آموزان قرار گیرد.
ساکی اضافه کرد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیز بدون حضور اولیای دانش آموزان باید توسط مدیر مدرسه انجام شود.
وی دریافت هر گونه وجهی برای برگزاری کلاس های تقویتی ، فوق برنامه و غیره قبل از شروع سال تحصیلی 97-96 را ممنوع دانست و افزود: غربالگری دانش آموزان هنگام ثبت نام برای کلاس بندی نیز غیر قانونی است.
وی حضور عوامل اداری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مردادماه، رعایت محدوده بندی ثبت نام ،توجه به دستورالعمل ثبت نام فرزندان فرهنگی و کارکنان دولت، عدم اجبار دانش آموزان به تهیه ی لباس فرم از سوی مدارس و نصب پوستر شهریه در مدارس غیر دولتی را از دیگر شاخص های مهم فرآیند ثبت نام در مدارس استان البرز ذکر کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه دریافت وجه نقد ، چک پول، چک حامل و غیره برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی را هم ممنوع دانست و یاد آور شد: مبالغ فقط باید به حساب مدرسه واریز و فیش تحویل شود.
ساکی انعقاد قرار داد شهریه در مدارس غیر دولتی را ضروری عنوان کرد و افزود: قرار داد شهریه باید به روئیت و امضاء اولیاء دانش آموزان برسد.
وی تصریح کرد: به جز دریافت شهریه در مدارس غیر دولتی ، دریافت شهریه فوق برنامه و خدمات ویژه تا اطلاع ثانوی نیز غیر قانونی است.
وی خاطر نشان کرد: مدارس غیر دولتی برای تبلیغات ثبت نام الزاما باید نوع تبلیغات را همراه با نامه اداری به کارشناسی مدارس غیر دولتی در منطقه اعلام و مجوز دریافت کنند در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: ثبت نام دانش آموزان و بازگشایی مدارس دو دغدغه جدی والدین است که روند مطلوب آن می تواند نگرش خانواده ها را نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت تغییر دهد و آرامش را به کانون خانواده اهداء کند .
ساکی اعتماد خانواده ها را برای آموزش و پرورش مهم و اساسی ذکر کرد و گفت : مدیران مدارس باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها شرایطی را به وجود بیاورند تا امر ثبت نام دانش آموزان تسهیل و دغدغه خانواده ها برطرف شود .
وی ایجاد نارضایتی در مردم و ارجاع آنان به واحدهای ستادی نشان از ضعف عملکرد و عدم تعامل سازنده مدیران آموزشی با خانواده ها دارد که برای پیشگیری از آن نظارت بر 14 شاخص نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس البرز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: مدارس خاص و هیات امنایی هم باید طبق شهریه مصوب در شورای آموزش و پرورش استان البرز برای سال تحصیلی 97-96 اقدام کنند و حق دریافت هیچگونه وجه اضافه بجز هزینه بیمه از اولیاء ی دانش آموزان را ندارند.
وی در ادامه به ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد پرداخت و گفت : ثبت به موقع اطلاعات می تواند به ساماندهی بهینه منابع انسانی در استان البرز کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار