دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در گفت وگو با پانا:

77طر ح در راه رسیدن به وزارت علوم

دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در خصوص هدف از برگزاری این دست جشنواره ها به پانا گفت: هدف از این جشنواره شناسایی و پرورش استعدادهای خلاق و دادن فرصت به دانش آموزانی است که در زمینه های خاص دارای توانایی های برتر هستند و در واقع یادگیری نحوه صحیح پژوهش از اصلی ترین اهداف این جشنواره است.

کد مطلب: ۶۵۲۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا فارس ذوالفقار شهریاری از ر اهیابی 77طرح استان فارس به مرحله ی کشوری خبر داد .

وی تصریح کرد که 30 نفر به مرحله ی دفاع دانش آموز و 47 نفر به مرحله ی دفاع داور راه پیدا کردند که14و15 شهریور راهیابان وزار ت علوم مشخص خواهند شد.

دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی فارس اظهار داشت: ما همواره در رشته های علوم زیستی و پزشکی، ادبیات ، هنر ، برق و الکترونیک، کشاورزی و علوم اجتماعی برگزیده کشوری داشته و امسال نیز با توجه به اینکه هدف گذاری ما در این جشنواره ایجاد تنوع در رشته های صاحب مقام بوده است طرح های خوبی به جشنواره ارسال شده است.

شهریاری افزود: امید داریم که بتوانیم چون سالهای قبل با جمع آوری و کسب بیشترین مقام ها امسال نیز به مقام برتری جشنواره در کشور دست یابیم.

وی افزود: در هفدهمین و هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی،استان فارس پس از تهران رتبه دوم را در کشور کسب کرده به طوری که از 33 طرح برگزیده شده در کشور 4 طرح متعلق به فارس و 5 طرح نیز متعلق به تهران بوده است .

وی ملاک های مورد قبول هر طرح برای داوری را بهره مندی از خلاقیت و نوآوری دانست به طوریکه طرح موردنظر مشابه داخلی و خارجی نداشته باشد و یک مزیت نسبی داشته باشد.

دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی فارس گفت: بیش از 470 طرح راه یافته به مرحله استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در فارس داوری شدند و طرح هایی که امتیاز بالای 170 را کسب کرده اند به دفاع حضوری دعوت شدند.

دانش آموزان برای اطلاع از نتایج می توانند به دبیر خانه ی جشواره واقع در اداره کل آموزش و پرورش استان فارس مراجعه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار