جشن روز خبرنگار پانایی های شیراز برگزار شد:

خبر گزاری دانش آموزی پانا،صدای رسای دانش آموز ،معلم و جامعه

مراسم جشن روز خبرنگاران پانا در سازمان دانش آموزی با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۲۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا فارس، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه خبرنگاری عشقی خطرناک است، عنوان کرد: با توجه به در خطر بودن جان و آینده شغلی خبرنگاران ، این شغل یکی از مشاغل بسیار سخت است که وقتی تصاویر و قلم های آنان تاریخ نگاری میکنند سرپوشی بر خطرات روز افزون این شغل می شود.
علی عسکر جمشیدی ادامه داد: خبرنگارانی موفق ترند که واقعیت های جامعه را در الفاظی زیبا و با سرعت و صحت کامل به مردم عرضه کنند و در این مسیر گاه نیز فن تصویر بردای می تواند وقایع را مستندانه تر و بهتر از قلم به نقل برسانند، تصاویری که راه کتمان وقایع را می بندد.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید وکلای رایگان برای مردمی باشند که توان دفاع از حقوق خود را ندارند، ادامه داد: بروز بودن یک خبرنگار می تواند میزان اثر گذاری قلم و تصویر او را در جامعه دو چندان کند به نحوی که آینده ای بهتر را برای جامعه خویش رقم بزند.
در ادامه رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس ضمن تبریک روز و هفته خبرنگار، گفت: خبرگزاری پانا صدای رسای دانش آموزان، معلمان و جامعه است و به طور تخصصی سعی در انعکاس مجموعه فعالیت های دانش آموزی و آموزش و پرورش دارد.
محسن کلاری با آرزوی موفقیت برای خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم خبرنگاران پانا به حدی برسند که در هر مدرسه حداقل یک دانش آموز یا معلم، خبرنگار این خبرگزاری شوند، و همچنین در آینده ای نزدیک اخبار پانا در راس تمام اخبار خبرگزاری ها باشد.
وی ادامه داد: چشم خیلی از دانش آموزان به قلم خبرنگاران پانا است زیرا که دانش آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا بهتر از هر کس دیگری می توانند مشکلات آنان را بهتر از هر کس دیگری منعکس کنند.
کلاری با بیان اینکه سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا استان فارس اسوه کاملی از فعالیت های سازمان در راستا تربیت دانش آموزان هستند، افزود: خبرگزاری پانا استان فارس در سال تحصیلی جاری توانست مقام اول کشور را در ارائه اخبار، گزارشات تصویری و پوشش برنامه های انتخاباتی را در کارنامه درخشان خود ثبت کند.
در بخشی دیگر از آیین نکوداشت روز خبرنگار دانَش آموز خبرنگاران پانا استان فارس مسئول خبرگزاری پانا استان فارس، ابراز داشت: خبرگزاری پانا فرصتی است که سیستم آموزش و پرورش را در اختیار دانش آموزان قرار داده است که دانش آموزان باید نهایت استفاه را ببرند.
سیده مریم ترابی تصریح کرد: دانش آموزان در خبرگزاری پانا و در قالب خبرنگاری، آموزش های اجتماعی و مهارت های مورد نیاز حضور در جامعه را کسب می کنند.
وی در خصوص خبرنگاران استان فارس گفت: در حال حاضر 59 منطقه آموزش و پرورش استان در بحث پانا فعال هستند و ما از دورترین نقاط استان نیز دانش آموزانی داریم که با دغدغه و مسؤلیت پذیر اخبار را دنبال و به خبرگزاری ارسال می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار