رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

بهره برداری از ۳۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری می‌رسد .

کد مطلب: ۶۵۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عدیل سروی در جلسه شورای اداری اردبیل اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های انجام یافته ۳۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر اقدامات لازم در این زمینه با جدیت در حال اجرا است که امیدواریم در اسرع وقت به پایان برسد و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم .

وی افزود: بهره‌ برداری از پایاب سد خداآفرین می‌تواند زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد منطقه را فراهم کند و برای رشد و پویایی منطقه بسیار موثر باشد که به همین منظور انتظار داریم مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه همکاری و مشارکت‌همه جانبه‌ای با ما داشته باشند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون چهار تشکل تعاونی برای سرمایه‌گذاری و کارهای تولیدی کشت و زرع در اراضی پایاب سد خداآفرین تشکیل یافته که یکی از این تشکل‌ها نخستین کشت را در قسمتی از اراضی مربوطه با محصول پنبه آغاز کرده‌اند .

سروی با اشاره به میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان نیز بیان کرد: سال گذشته ۶۰ کیلوگرم زعفران و ۲۵ هزار تن حبوبات و ۸ هزار تن شلتوک در استان تولید شده و با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود ۴۲ هزار تن گوشت سفید در استان تولید شود که امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف مورد نظر خود دست یابیم .

وی تصریح کرد: سال گذشته ۸۱۰ هزار تن سیب زمینی و ۶۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده که با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود امسال این میزان به طور قابل توجهی افزایش یابد و بتوانیم به تمامی اهداف خود در ارتباط با توسعه و بخش کشاورزی استان دست یابیم، چرا که این موضوع از اهمیت بسزایی برای ما برخوردار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار