مدیران مسئول موظف به بیمه کردن خبرنگاران هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: طبق ماده ۴۶ قانون مطبوعات مدیران مسئول موظف هستند خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را بیمه کنند.

کد مطلب: ۶۵۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا سوقندی، در مراسم جشن روز خبرنگار خانه مطبوعات استان سمنان ضمن تبریک این روز به خبرنگاران استان گفت: بیش از 60 نمایندگی و سرپرستی روزنامه و نشریات در سراسراین استان پروانه فعالیت را از اداره فرهنگ و ارشاد استان سمنان دریافت کردند.

وی با اشاره به جایگاه بالای اصحاب رسانه در جامعه گفت: خبرنگاران کارگزاران فرهنگی هستند و تنها نقش اطلاع‌رسانی صرف ندارند بلکه رسالت خبرنگاران رسالتی بالاتر و خطیرتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: خبرنگار یک محصول فرهنگی را به زبان رسانه در حالی بیان می کند که پیش از عرضه آن به مخاطب، به درستی آن را تحلیل و پردازش کرده است پس از این لحاظ در جامعه دارای اهمیتی وافر است.

سوقندی، از خبرنگاران به مثابه پیشانی جامعه فرهنگی نام برد و گفت: اگر رسانه و عموما کار رسانه‌ای یک چهره انسانی داشت قطعا خبرنگاران جمال آن چهره بودند.

وی به بیمه تکمیلی خبرنگاران اشاره داشت و گفت: پیگیری مشکلات خبرنگاران در حوزه دریافت بیمه تکمیلی در استان سمنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بوده و خبرنگاران استان سمنان بیمه تکمیلی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از دانش، قدرت نظامی و قدرت رسانه‌ای به عنوان سه اصل اساسی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نام بردو گفت: در جامعه‌ای که قدرت تسلیحاتی و علوم تجربی وجود داشته باشد ولی در بخش تبلیغات رسانه‌ای ضعیف باشد هرگز به مقاصد و اهداف عالی دست نمی‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، به راه‌اندازی سامانه خانه مطبوعات در استان سمنان نیز اشاره داشت و افزود: خبرنگارانی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکردند، برای این مهم هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

به گفته وی، اخلاق یک عنصر گم‌شده در رسانه بوده و این مسئله آسیب جدی به کشور وارد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار