بطحایی:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به 5 زیرساخت نیازمند است

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش برای دولت دوازدهم بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرده و اعلام کرده که برای اجرای آن 5 زیرساخت نیاز است.

کد مطلب: ۶۵۱۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،"سید محمد بطحایی" در برنامه هایش آورده است:

" وزارت آموزش و پرورش به عنوان گسترده ترين نهاد اجتماعي رسالت خطير زمينه سازي براي تربيت انسان را برعهده دارد. اين رسالت سترگ از منظر معارف اسلامی و آموزه هاي وحياني از جايگاهي رفيع و بي بديل برخودار است و تحقق آن نيازمند بهره مندي از سياستها، راهبردها و برنامه هايي است كه بر مباني نظري و فلسفي عميق و روشهاي متقن و عملي استوار باشد.

نهاد آموزش و پرورش با توجه به نيازهاي امروز و فرداي جامعه، مأموريت دارد تا براي توانمندسازي سرمايه هاي انساني و اجتماعي، تقويت انسجام فرهنگي و وحدت ملي، افزايش سواد ملي، كاهش آسيبهاي اجتماعي، نهادينه سازي امنيت ملي، تعميق تربيت اخلاقی، ديني، گسترش مهارتها و شايستگي هاي نسل جوان، برنامه ريزي و اقدام کند..

عليرغم تلاش قابل تقدير مديران و معلمان عزيز در طول ساليان متمادي و عليرغم سرمايه گذاري فراوان مادي و معنوي، به دلایل مختلف، از جمله تحولات محيطي، شرايط آموزش و پرورش كشور رضايت بخش نيست و با كاستي ها و چالشهايي روبرو است. لذا اگر امروز براي درمان اين چالشها چاره انديشي نكنيم فردا دير است.

خوشبختانه براساس مطالبات و تأكيدهاي مقام معظم رهبري و تلاش خبرگان و انديشه ورزان عرصه تعليم و تربيت اعم از معلمان، دانشگاهيان و حوزويان براي حل مشکلات و فايق آمدن بر كاستي ها، "سند تحول بنيادين آموزش و پرورش" تدوين و تصويب شده است.

اينجانب برنامه هاي پيشنهادي خود را براي "اجراي متوازن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش" و براساس رهنمودها و ديدگاههاي امام (ره) و منويات و ديدگاههاي مقام معظم رهبري، رويكردها و برنامه هاي رئيس جمهور محترم جناب آقاي دكتر روحاني و سياستهاي ايشان در دولت دوازدهم در حوزه آموزش و پرورش، سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي، نقشه جامع علمی کشور و احكام برنامه ششم توسعه اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي كشور متناسب با شرايط، نيازها و امكانات كشور تنظيم شده است."

از دید بطحایی اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، نياز به استلزامات و زيرساختهايي دارد كه برخي از مهمترين آنها عبارتند از:

1 -ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش در جامعه به عنوان نهاد مولد سرمايه انساني و اجتماعي و موتور توسعه و پيشرفت كشور.

2 -ايجاد عزم ملي و مشاركت تمام قوا، دستگاهها و نهادها به ويژه خانواده هاي محترم دانش آموزان.

3 -ارتقاي منزلت و تأمين معيشت معلمان به عنوان اصلي ترين مؤلفه تعليم و تربيت و قويترين عامل تحول آفرين.

4 -جذب و تربيت نيروي انساني باانگيزه و داراي شايستگي هاي حرفه اي متناسب با نيازهاي كمي و كيفي آموزشي و تربيتي با توجه به بازنشستگی بیش از 400 هزار نفر تا چهار سال آینده.

5 -تأمين منابع مالي و امكانات مورد نياز كيفيت آفريني در آموزش و پرورش توسط نهادهاي تخصيص دهنده منابع.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار