در گفت وگو با پانا؛

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها ادعای ازغدی را تکذیب کرد

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اعلام کرد: «برخی دوستان خبر استعفا را مطرح کردند که این گونه نیست.»

کد مطلب: ۶۵۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا روز گذشته حسن رحيم‌پور ازغدي، عضو شورای انقلاب فرهنگی روز گذشته در دومين نشست سالانه بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي از استعفاي حجت الاسلام محمد محمديان از ریاست نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خبر داد و گفت كه اين استعفا به دليل عدم پرداخت بودجه از سوي دولت به اين نهاد صورت گرفته است.
این در حالی است که حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با پانا، درباره خبر استعفای محمدیان اعلام کرد: «این خبر به معنای استعفا نیست. ایشان با دفتر رهبری مطرح کرده بودند که مایل هستند که از این سمت جابجا شوند و و البته رفتن ایشان هنوز قطعی نشده است.»
قریشی تصریح کرد: «برخی دوستان خبر استعفا را مطرح کردند که این گونه نیست. البته رفتن ایشان هنوز قطعی نشده است.»
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها درباره اینکه پیش از این موضوع رفتن محمدیان از این سمت مطرح بوده گفت: « موضوع رفتن ایشان سال گذشته هم مطرح بود. ولی الان خود حاج آقا اصرار دارند که بروند. ولی هنوز اتفاق قطعی نیافتاده است.»
قریشی درباره تمام شدن دوره ریاست محمدیان بر این نهاد اضافه کرد: « بله مدتی است که دوره ایشان تمام شده بود.»
حجت الاسلام محمدیان قریب 12 سال است در این سمت قرار دارد. او در سال 84 با پیشنهاد شورای نمایندگان مقام معظم رهبری و تصمیم رهبر انقلاب به این سمت منصوب شده بود. سال گذشته هم خبر رفتن او از این سمت مطرح شد و در آن زمان نیز نام برخی افراد از جمله حجت الاسلام سیدمحمد ابوترابی فرد برای جا نشینی او در میان بود.
شورای نمایندگان مقام معظم رهبری یکی از ارکان این نهاد است که پیشنهاد رئیس نهاد و تعیین سیاست ها از جمله وظایف آن محسوب می شود. در حال حاضر آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ریاست این شورا را برعهده دارد و رحیم پور ازغدی یکی از اعضای آن است.
هرچند منابع می گویند رفتن محمدیان از نهادنمایندگی مقام معظم رهبری هنوز قطعی نیست اما نام برخی افراد برای جانشینی او مانند سال گذشته شنیده می شود.
از جمله ابوترابی فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان ، حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس از جمله این افراد هستند.
با این حال مصباحی مقدم در گفت وگو با خبرنگار پانا اعلام کرد که تاکنون برای تصدی این سمت با او صحبتی نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار