مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی:

استان مرکزی رتبه سوم را در بهبود محیط کسب و کار دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به طور میانگین از سال 90 تا 95 رتبه چهارم را در بهبود محیط کسب کار به دست آورده اما در سال جاری توانست پس از چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه رتبه سوم را از آن خود کند.

کد مطلب: ۶۵۱۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، حسن میرزاخانی در نشست خبری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: در بهبود شاخص مفاسد اقتصادی توانستیم رتبه سوم در کشور را به دست آوریم که این امر نشان دهنده روحیه همکاری در میان کارکنان ادارات و سازمان های مختلف است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 268 میلیون دلار سرمایه ‌گذاری خارجی در استان مرکزی صورت گرفته است که بیشتر این سرمایه گذاری ها در شهرستان های زرندیه، ساوه و اراک از بین 12 شهرستان استان است که دلیل سرمایه گذاری بیشتر در این شهرستان ها نزدیکی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی(ره) است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: پس از توافق هسته ای و قانون پنجم توسعه یک میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی از 22 کشور آسیایی،17 شرکت اروپایی و سه شرکت ایرانی مقیم خارج از کشور داشتیم.

میرزا خانی اضافه کرد: ارائه خدمات مربوط به ویزا، دو نرخی بودن قیمت ارز، مشکلات کسب و کار و محدود بودن اختیارات مراکز سرمایه گذاری استان از جمله چالش های پیش روی سرمایه گذاری خارجی در استان است.

وی بیان کرد: 11 پروژه سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی که کمک کننده به تقویت شبکه برق استان و کشور است برای ایجاد 216 مگاوات برق در استان در حال اجراست که در ماه آتی از این تعداد به دو شرکت زمینی برای تامین 17 مگاوات برق اختصاص داده می شود که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه جذب و نگهداری سرمایه ‌گذاران خارجی در بین سایر استان ها بسیار موفق بوده و سرمایه گذاران خارجی علاقمند به سرمایه گزاری در استان هستند.

میرزاخانی بیان کرد: تدوین گزارشات تخصصی در سطح استان، جذب سرمایه خارجی،اجرا و پیگیری سیاست های اصل 44 قانون اساسی، وصول درآمد های استان، نظارت بر حسن هزینه کرد اعتبارات و تحقق و بررسی پیرامون سیاست های پولی و ارزی از جمله وظایف اداره کل امور اقتصاد و دارایی بشمار می رود.

میرزا خانی اظهار داشت: بیش از 30 خدمات برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان انجام گرفته که درآمدی بالغ بر13 میلیارد دلار دولت یازدهم جذب‌ کشور شده است که این این امر حاکی از موفقیت‌های دولت در دوران پسابرجام به شمار می رود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: طی سال‌های 92 تا 95 رتبه ایران در اکثریت قاطع شاخص‌ها افزایش پیداکرده و باعث شده ایران از گروه کشور های با ریسک بالا خارج شود که شاخص‌ های نوآوری جهانی و سهولت کسب‌ و کار در این امر تاثیر به سزایی داشته است.

وی ابراز داشت: دولت یازدهم در حوزه اقتصاد و دارایی سه محور اصلاحات ساختاری، هدفمندی یارانه‌ ها، توسعه زیرساخت‌ های جامع اقتصاد الکترونیک را اجرایی کرده است و امیدواریم در دولت جدید سیاست هایی در جهت بهبود کسب و کار و جذب گردشگر اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار