امشب رصد خسوف در مرکز ستاره شناسی تهران

خسوف یا ماه گرفتگی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با حضور علاقمندان به علم نجوم رصد میشود.

کد مطلب: ۶۵۱۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، امیر حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران،گفت: پدیده‌ خسوف یا ماه‌ گرفتگی امشب ساعت21 در ایران قابل رویت است و علاقمندان می توانند ماه گرفتگی جزئی را در این شب از آسمان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، با تلسکوپ های پیشرفته این مرکز مشاهده کنند .

وی افزود: این ماه‌گرفتگی به صورت جزئی است و تنها بخش کوچکی از ماه درون سایه‌ی زمین قرار می‌گیرد و از تهران و سایر شهرهای ایران قابل مشاهده است .

وی تصریح کرد: شروع ورود ماه به نیم سایه زمین ساعت 20 و 20 دقیقه به وقت تهران است و ماه ساعت 19 و 50 دقیقه از افق شرق تهران طلوع می کند و نخستین تماس ماه با سایه اصلی زمین حدود ساعت 22 است که در این خسوف، ماه از سمت جنوب آن وارد سایه زمین می شود .

این مقام مسول خاطر نشان کرد: بیشترین تاریکی ماه یا ماه گرفتگی، در حدود ساعت 22 و 50 دقیقه است و بعد از آن ماه مجدد از سمت جنوب روشن شده و در ساعت یک و 20 دقیقه بامداد روز 17 مرداد، نیم سایه زمین به طور کامل از روی ماه کنار می رود که این به معنای پایان کامل ماه گرفتگی و روشن شدن ماه، مانند قبل ماه گرفتگی است .

شایان ذکر است ،علاقه مندان می توانند امشب جهت مشاهده این پدیده نجومی به مرکز علوم و ستاره شناسی تهران واقع در خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی،شماره22 مراجعه کنند.

/خبرنگار:امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار