برگزاری جلسه شورای تخصصی موسیقی عاشیقی در حوزه هنری آذربایجان شرقی

جلسه شورای تخصصی موسیقی عاشیقی با حضور اساتید و پیشکسوتان این هنر در حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۱۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، سرپرست حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: در این جلسه که با حضور داشقین، مهدی پور، اسکندری، گنجه ای، بی ریا، نظری، خداداد، عبادی و سرپرست حوزه هنری برگزار شد، مباحث مختلفی در زمینه نحوه برگزاری و ارتقاء سطح برنامه های عاشیقی در سال جاری مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت .

جواد کریم نژاد با تاکید بر لزوم حمایت از هنرهای فولکلور، موسقی عاشیقی را میراثی گرانبها در تاریخ و فرهنگ آذربایجان برشمرد .

وی با موفقیت آمیز خواندن تلاشهای صورت گرفته در این هنر در چند سال گذشته، برگزاری گردهمایی پژوهشی ماهانه عاشیقلار را سرآغازی بر احیاء این هنر محبوب دانست .

کریم نژاد با بیان اینکه در سال جاری سطح علمی این همایش ها افزایش می یابد، افزود: به منظور جلوگیری از انحرافات و جهت گیری های فنی غیر اصولی در این هنر، باید هنر موسیقی عاشیقی را با اصالت ذاتی خود و بدون وارد کردن هرگونه خدشه ای اجرا کنیم تا برای آیندگان به طور صحیح و اصیل ثبت و ضبط گردد .

گفتنی است، در این جلسه هر یک از اساتید حاضر به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود در جهت بهبود کیفی برنامه های موسقی عاشیقی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار