معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل خبرداد:

برطرف شدن محدودیت صادرات صنایع دستی از گمرکات اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: محدودیت های صادراتی از جمله نبود ارزیاب در گمرکات استان اردبیل برطرف می شود.

کد مطلب: ۶۵۰۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،علیرضا دباغ عبداللهی افزود: بحث صادرات صنایع دستی از گمرکات این استان پیگیری شده و برای رفع این مشکل خواستار استقرار ارزیاب صنایع دستی در گمرکات هستیم تا امکان صادرات صنایع دستی از گمرکات فراهم شود .

وی گفت: این استان در سال های اخیر در زمینه صادرات جز استان های پیشرو و فعال بوده و بیشترین اقلام صادراتی صنایع دستی استان جاجیم خلخال ، ورنی مغان و گلیم عنبران نمین می باشد .

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان از دریافت سه نشان ملی جغرافیایی صنایع دستی استان اردبیل خبر داد و افزود: برای اولین بار سه نشان جغرافیایی ملی برای سه اثر صنایع دستی گلیم اردبیل ،ورنی مغان و جاجیم خلخال اخذ شده است که هر سه پرونده در مرحله اخذ نشان بین المللی است .

عبداللهی گفت: در کشور ۱۰ نشان جغرافیایی ملی صادر شده است که سه مورد آن مربوط به اردبیل بوده و این نشانگر کیفیت صنایع دستی استان است .

وی از درجه بندی صنایع دستی استان اردبیل خبرداد و افزود: برای اولین بار توسط کارشناسانی که استاندارد بین المللی برای صنایع دستی صادر می کنند درجه بندی کارگاه های تولیدی صنایع دستی در استان شروع شده و تاکنون ۳۰۰ کارگاه صنایع دستی در این ارتباط مورد بررسی و تحلیل وضعیت قرار گرفتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار