معاون سواد آموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

بیش از ۸۳ درصد جمعیت استان اردبیل با سواد هستند

معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از ۸۳ درصد جمعیت استان اردبیل با سواد هستند.

کد مطلب: ۶۵۰۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، یوسف احمدی افزود: با احتساب کل جمعیت استان ۸۳.۱ درصد باسواد و ۱۶.۹ درصد بی سواد هستند .

وی گفت: جمعیت استان اردبیل در سرشماری ۱۲۷ هزار و ۴۲۰ نفر اعلام شده است، که از این تعداد ۶۸.۲ درصد در مناطق شهری و ۳۱.۸ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند .

معاون سواد آموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد : نرخ باسوادیدر جمعیت مردان ۸۸.۸ درصد بوده و این نرخ درجمعیت زنان استان ۷۷.۱ درصد است .

احمدی اضافه کرد: ۸۷.۳ درصد جمعیت شهری و نیز ۷۴.۱ درصد جمعیت روستایی در استان باسواد هستند که اختلاف درصد باسوادی در مناطق شهری و روستایی ۱۳.۲ درصد است .

وی با اشاره به این موضوع که میانگین رشد سواد در دنیا یک درصد است، گفت: در بین سرشماری سال ۹۵_۹۰ در حوزه سوادآموزی رشد باسوادی در ایران ۲.۳ درصد اعلام شده است .

معاون سوادآموزی استان اردبیل اظهارداشت: تعداد بی‌سوادان گروه سنی ۴۹_۱۰ ساله استان درحدود ۵۶ هزارو ۸۳۸ نفر بوده که از این رقم تعداد ۱۸ هزارو ۹۱ نفربه مردان و تعداد ۳۸ هزار و ۷۴۷ نفر به زنان تعلق دارد و این تعداد از جمعیت بی‌سواد استان هدف حوزه سوادآموزی است .

به گفته احمدی از لحاظ جغرافیایی هم در استان اردبیل تعداد ۹۸ هزار و ۵۹۷ نفر در مناطق شهری و تعداد ۹۳ هزار و ۹۹۶ نفر روستایی از کل جمعیت استان بی‌سوادهستند .

وی اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی تمامی عوامل مرتبط در حوزه‌های مختلف بتوانیم در بازه زمانی معین بی‌سوادی را ریشه کن کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار