سخنرانی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش طلاب و روحانیون کردستان

خبر گزاری پانا: رئیس ستاد اقامه نماز در همایش طلاب و روحانیون کردستان گفت:‌ علم روی پست‌ترین و بهترین موجودات اثر می‌گذارد.

کد مطلب: ۶۴۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی جمعه‌شب در جمع طلاب و روحانیون استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: خیلی علم‌ها، علم نیست بلکه علم مالی است، پیچش می‌دهیم و فکر می‌کنیم علم شده است.

به گفته وی، تغییر عبارات مسئله را علمی نمی‌کند و این درحالی است که بسیاری از ما فکر می‌کنیم هر کتابی پیچیده‌تر باشد علمی‌تر است.

رئیس ستاد اقامه نماز تحصیل برخی علوم را حرام خواند و افزود: علمی مفید علمی است که یا واجب باشد، یا مستحب یا نیاز فرد باشد و یا نیاز جامعه غیر از این اگر باشد علم بیهوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: در کتاب‌های حوزه و دانشگاه مطالبی زیادی وجود دارد که دانستن آن نه واجب است، نه مستحب و نه مشکل فرد را حل می‌کند، نه مشکل جامعه را از این رو نباید عمر خود را هزینه یاد گرفتن اینگونه مطالب کنیم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از عمر ما طلاب صرف یادگیری علمی می‌شود که اصلا ارزشی ندارد، افزود: کشورهای خارجی برای دقایق خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند به طوری که اگر نیمه شب، فردی از خواب بیدار شود و بخواهد تماسی با پزشک داشته باشد، علاوه بر درمان، احوال‌پرسی و گفتن چند بیت شعر و لطیفه در مورد آموزه‌های دینی و مذهبی خویش نیز با او سخن می‌گویند.

به گفته رئیس ستاد اقامه نماز، طلاب در دنیای امروزی با توجه به سرعت انتقال اطلاعات مسئول هستند، پس برای انجام درست مسئولیتشان باید نسبت به علوم مختلف آگاهی کافی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از ضعف برخی امامان جماعت در زمینه تفسیر قرآن، گفت: نیاز است تمام روحانیون یک دوره تفسیر را بگذرانند تا توانایی پاسخگویی به سؤالات و مسائل مردم در این زمینه را داشته باشند.

وی بروزرسانی تفسیر قرآن با توجه به اشتیاق و گرایش مردم به سمت اسلام را ضروری خواند و گفت: تفسیر قرآن همانند بنایی است که هر چه پیش می‌رود، روند ساختمان تکامل بیشتری می‌یابد، لذا توجه به علم تفسیر ذهن انسان را بازتر می‌کند و این مهم نیازمند به روز رسانی تفسیر آیات الهی است.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه نیت طلاب جوان ما از تحصیل نباید صرفا کسب مدرک باشد، تصریح کرد: طلاب نباید برای نمره و مدرک درس بخواند، بلکه باید خالصانه و تنها برای انجام رسالت و وظیفه تحصیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار