امام جمعه اسلامشهر:

اولویت اصلی دولت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد

امام جمعه اسلامشهر گفت :یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب در مراسم تنفیذحکم رئیس جمهور، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود و اولین کار مهم رئیس‌جمهور و وزرا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

کد مطلب: ۶۴۹۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اسلامشهر با اشاره به تنفیذ حکم رئیس‌جمهور دوازدهم توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خاطرنشان کرد: رهبرانقلاب انتخاب سرنوشت‌ساز مردم را قبول و تنفیذ کردند ودر نتیجه فرد منتخب، رئیس‌جمهور همه مردم است و بنابراین رئیس‌جمهور ۲۴ میلیونی حرف غلطی میباشد .

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مراسم تنفیذ حکم افزود: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود، اولین کار مهم رئیس‌جمهور و وزرا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است .

امام‌جمعه اسلامشهر ادامه داد: توصیه بعدی رهبر معظم انقلاب تعامل سازنده با دنیا بود، دشمنان تلاش می‌کنند ایران را منزوی و گوشه‌نشین نشان دهند، اما جمهوری اسلامی ایران آنقدر شناخته‌شده است که منزوی نخواهد شد .

وی اضافه کرد: سومین توصیه ایشان مبارزه با سلطه بود و وظیفه رئیس‌جمهور است که با دولت‌هایی که می‌خواهند بر ما مسلط شوند مبارزه بی‌امان و جدی داشته باشد .

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به در پیش بودن مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دوازدهم افزود: در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حدود ۱۰۰ هیئت سیاسی از کشورهای مختلف حضور دارند و حضور این افراد خیلی مهم است، چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند ما را منزوی کنند وبرخی از کشورها ایران هراسی را مطرح می‌کنند و همسایگان حاشیه خلیج‌فارس را از قدرت نظامی ما می‌ترسانندو حضور این هیئت‌ها این توطئه را خنثی می‌کند .

وی با تبریک ولادت امام رضا (ع) افزود: ایشان را ابوالحسن ثانی و پدر بزرگوارشان، امام موسی کاظم (ع) را ابوالحسن اول می‌گویند ومدت امامت امام رضا (ع) در طول ۵۴ سال عمر بابرکت، ۲۰ سال بود .

خطیب نماز جمعه اسلامشهر ادامه داد: امام رضا (ع) در حدیثی می‌فرمایند: هیچ بنده‌ای به حقیقت ایمان نمی‌رسد مگر با داشتن سه خصلت. اولین خصلت مورد اشاره حضرت تفقه در دین به معنای درک از دین و دین‌شناس بودن است .

وی اضافه کرد: دومین خصلت، این است که انسان در معیشت و اداره زندگی بهترین برنامه را داشته باشد و همه گرفتاری‌های مالی به این دلیل است که تقدیر در معیشت نداریم و اگر کسی بخواهد گرفتار نشود باید ببیند درآمدش چقدر است و بیشتر از آن خرج نکند وسومین ویژگی استقامت و صبر در مصیبت‌ها و گرفتاری‌هاست .

امام‌جمعه اسلامشهر اعلام کرد: بعد از زیارت امام حسین (ع) که بسیار توصیه‌شده است به زیارت هیچ امام دیگری جز امام رضا (ع) توصیه نشده است .

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه یکی از عبادت‌های توصیه‌شده صله‌رحم است، تصریح کرد: انسان نباید بستگان خود را فراموش کند و باید به آنان نیکی کند. در قرآن اشاره شده که از قطع رحم بترسید، صله‌رحم هم اثرات دنیوی و هم اثرات اخروی دارد.

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار