طاهر علمی در گردهمایی مدیران دارالقرآن های استان:

سعادت و حیات طیبه در گرو عمل به دستورات قرآن است

گردهمایی مدیران دارالقرآن های نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی با حضور معاون فرهنگی و پرورشی استان به میزبانی آموزش و پرورش شبستر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۹۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان آذربایجان شرقی در گردهمایی مدیران دارالقرآن نواحی و مناطق استان در شبستر گفت: هدف از این گردهمایی پیش بردن رسالت اصلی دارالقرآنها در عمل به دستورات قرآن است وبرای اینکه بتوانیم در دارالقرآن ها به موفقیت دست یابیم بایستی ایمان و عمل صالح داشته باشیم.

طاهر علمی با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن در زندگی بشر عنوان کرد: قرآن اساسنامه سعادت زندگی انسان است و انسان در سایه عمل به دستورات قرآن در زندگی خود موفق خواهد بود.

وی افزود: کسانی در معرض آسیبهای اجتماعی و بحران شدید فکری ، روحی و خانوادگی قرار دارند که از قرآن به دور هستند ، چنین کسانی زندگی سالمی ندارند و از ارزشهای الهی و اصول اسلامی به دور هستند.

علمی در ادامه سخنان خود خطاب به مدیران دارالقرآن اظهار داشت: همه ی ما به نوعی مسئولیت آموزش عمومی و اختصاصی قرآن را بر عهده داریم و روزی از همه ما سوال خواهد شد که در مورد آموزش دین و قرآن چکار کرده اید؟ زیرا قرآن کتاب هدایت و نجات است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان تصریح کرد: شما مدیران ، مسئول آموزش قرآن فرزندان خود و دانش آموزان هستید و در صورت آموزش ، دانش آموزان صلاحیت دینی کسب خواهند کرد و در این صورت است که اعمال نیکی که آنها در سایه ی دین و قرآن انجام خواهند داد موجب استغفار گناهان و ترویج درجات شما خواهند شد.

وی با بیان اینکه قرآن خوانی بایستی مقدم بر قرآن دانی باشد خاطرنشان کرد: باید به قرآن خوانی مخصوصا در دوره ابتدایی توجه ویژه ای داشته باشیم و مشکل آموزش روخوانی قرآن را در آموزش و پرورش حل کنیم.

علمی در پایان با تأکید بر اینکه سعادت و حیات طیبه در گرو عمل به دستورات قرآن است ابراز داشت: آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن بایستی از اولویت های اصلی دارالقرآن ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار