گزارش پانا از جلسه شورای شهر-۱

شهرداری، تغییراتی را در طرح تفصیلی دور از چشم شورا اعمال کرد/ساخت ساز وهای بی رویه در 4منطقه تهران

خبرگزاری پانا:عضو شورای شهر تهران از عدم اجرای کامل طرح تفصیلی در تهران انتقاد کرد و گفت: اید مصوبه‌ای تصویب شود تا ساختمان‌هایی که بالای چهارطبقه در تهران ساخته می‌شود تخریب و افرادی که اجازه این ساخت و سازها را می‌دهند اخراج شوند.

کد مطلب: ۶۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، در پانصد و ششمین جلسه شورای شهر، عباس شیبانی به انتقاد از وضعیت ساخت و سازها و عدم اجرای طرح تفصیلی در تهران پرداخت و گفت: باید مصوبه‌ای تصویب شود که ساختمان‌هایی که بالای چهارطبقه در تهران ساخته می‌شوند تخریب شوند و افرادی که این اجازه را می‌دهند اخراج کنند.
وی با اشاره به طرح تفصیلی و اجرای آن در تهران گفت: این طرح بدون کم و کاست باید در تهران اجرا شود و همه براساس قوانین و مقررات آن را اجرا نمایند.
در همین راستا، معصومه ابتکار دیگر عضو شورای شهر تهران به این طرح اشاره و ابراز کرد: خدشه‌ای که به طرح تفصیلی وارد شد در کمیسیون ماده پنج بود و تغییرات اساسی در این طرح صورت گرفت و پس از تغییرات از سوی ماده پنج، شورای عالی شهرسازی تغییراتی را در طرح تفصیلی ایجاد کرد و همین تغییرات منجر به ناقص شدن طرح تفصیلی شد.
ابتکار ادامه داد: اعضای شورای شهر پس از تصویب طرح تفصیلی سال اول را مبنای اجرای طرح و بازنگری آن قرار داده‌اند. چرا که قرار شد نواقص و ایرادهای طرح به مرور برطرف شود اما متاسفانه تغییراتی را در این طرح و دور از چشم اعضاء شورا اعمال کردند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر تهران در مناطق یک، 2، 3 و 5 به گونه‌ای ساخت و سازها افزایش یافته است که منجر به افزایش ترافیک در این مناطق شده است.
در ادامه جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح تفصیلی یک طرح بسیار کامل و خوبی است اظهار داشت: در تنظیم طرح تفصیلی از اساتید و کارشناسان مجرب استفاده شده است و اگر بحثی در مورد برخی از بندهای طرح وجود دارد نباید کل طرح را زیر سؤال برد.
چمران اضافه کرد: باید نواقص و ایرادهای طرح تفصیلی برطرف شود چرا که اگر این طرح کامل اجرا شود به نفع شهر و شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار